TvåBlirTre

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Jacquline - 17 mars 2010 19:11

Fick nyss en fråga och kom på att jag hade en till att svara på så passar på att svara på dem nu när jag ändå är inne :)


Jag har en fråga: Har du alltid gillat te, eller är det ett sug som har kommit när du blev med bran? Om inte, vilka saker måste du äta och vilka saker kan du inte äta när du är gravid?
Tack för bästa blogen, den äger allt och alla!!!

 

Tack för det första! :) Jag har alltid varit i stort sätt beroende av te så det är inget nytt hehe. Jag har inget direkt MÅSTE men är ofta extremt sugen på hallon, eller surt och salt godis. Och nått jag absolut inte klarar av som jag tyckte var gott innan är ägg. Fruktansvärt vidrigt, luktar som en bajjamajja som inte varit städad på 10 år, ungefär ;)


Du har så mysig blogg och du verkar helskön som person också! En liten fråga angående graviditeten: Blir du aldrig rädd för vad som komma skall? Att du liksom tänker: Gud! Det är verkligen någon inne i min mage! Eller något liknande.

 

Tack, igen! :D Jo just den tanken att jag verkligen har en annan människa i min mage kommer upp väldigt ofta, speciellt nu i slutet när man känner bebisen så tydligt. Otroligt faschinerande! Och rädd för vad som ska komma.. njo, rädd är inte riktigt rätt ord. Spänd, mycket förväntningar och tankar. Förlossningen är klart lite oroväckande men jag kan inte säga att jag är speciellt rädd över den heller. Det är ju på något sätt målpunkten med graviditeten och det är det tillfället man gått runt i 9 månader och väntat på.


Hoppas ni fick svar på era frågor :) Alla andra får förresten oxå jätte gärna skriva frågor om ni har nåra, det är skoj och då har jag nått vettigt att skriva om som intresserar :)

Kram och Puss!

Av Jacquline - 17 mars 2010 18:09

Jag vet, jag har varit jättedålig på att skriva! Mitt internet är så ryysligt segt för tillfället så jag orkar inte göra mer än det absolut nödvändiga :P Var hos barnmorskan igår iallafall, pulsen ticka på bra och magen växer, SF-mått 30, ganska litet men håller sig innanför kurvorna iallafall så det ser bra ut. Vikten såg enligt barnmorskan förträfflig ut! Jag vet ju inte om jag är beredd att hålla med men okej då. Gått upp 3 kg på 2 veckor! 13 kg totalt. 13 kg är väl ingen fara men det där "3 kg på 2 veckor"? Det innebär ju att om jag fortsätter i samma tackt kommer jag ligga +22 kg. Glöm! Jaja han har iallafall fixerat sig med huvudet neråt och det var ruckbart, så det är bra :) Hon trodde dock att det var därför jag hade så himla ont, "mensverk" gånger 1 miljon och kramp i svanken. Kunde tydligen göra ont och spänna om bebisen försökte röra på huvudet. En annan teori var att det var väldigt nära, men NEJ, flytta först!! Sen är det fritt fram, så fort som möjligt :) Längtar efter Liten Prins<3

  


Idag har jag ägnat min dag åt plugg plugg plugg, omvårdnad och psykologi, allt klart! :D Åkte in till stan för att ha matte oxå, när jag kommer in så visar det sig att läraren är sjuk, irriterad eller irriterad? Irriterad! Ännu mer irriterad blev jag när jag gick in och kolla schemat när jag kom hem, då var lektionen flyttad till fredag, min lediga fredag :( Inte fasen är det nån som flyttar min lektion när jag är sjuk! Fixa vikarie!! Vikarier är nått som den där skolan är sämst på faktiskt.


I morgon blir det iallafall spa och massa mys på tylöhus, gud så himla skönt!! :) Det är någon slags spabehandling speciellt gjorda för gravida som håller på i 50 minuter, sen skulle jag va där 1 timma tidigare så att oljorna hann sjunka in i kroppen, låter inte galet nånstans! ^^


Men nu skriker te-begäret, Puss Puss!

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards