TvåBlirTre

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Jacquline - 18 mars 2010 21:56

Hejsan hoppsan :) Då går man in i vecka 35 idag, härligt, det går frammåt :) Spa idag iallafall, underbart, känner mig som en ny människa! Först en helkroppsskrubbning med havssalt sen en helkroppsmassage med massa goa oljor. Även ansiktsbehandling/massage.  Annars har det bara varit skola.


Well well fått fler frågor från er söta som jag tänkte svara på :)


Hej ! :) den här frågan har du kanske fått upp innan men jag frågar ändå hihi:) Var barn något du ville ha ? alltså om ni hade planerat att skaffa barn, eller om det var oplanerat ? Ni kan ju kanske inte varit så försiktiga eller? hihih BTW du har en jätteintressant blogg och du skriver så bra ! jag blir ofta uttråkad snabbt av bloggar men det du skriver fastnar jag för ;) FORTSÄTT :d PUSS

 

Va kul att du tycker det! :D

Ville ha barn ville jag, men det var inte planerat. Jag tog p-spruta så jag vill inte påstå att vi var speciellt oförsiktiga heller ;) Båda ville bli föräldrar unga men hade inga planer på att bli det än, men vi diskuterade och kom fram till att vi skulle behålla honom. Han var inte planerad men är minst lika efterlängtad och önskad som ett planerat barn i alla fall :)


När flyttar ni? Och, vilket program går du på gymnasiet?

 

Vi flyttar 1 april, så det är snart :) Jag läser samhäll med inrikting på beteendevetenskap.


Kommer vi få se bilder från BB när det är dag? Kommer vi få se bilder på din lilla bebis? Det vore jätte roligt! Kommer du fortsätta blogga efter du har fått bebisen?
Älskar din blogg, du är bäst!!

 

Tack! :D Jag kommer fortsätta blogga efter att lilla bebisen kommit ja, och självklart ska jag dela med mig av lite bilder på vår lille kille när han är ute :) Bilder från BB kommer det säkert oxå att komma upp ett par stycken.



Det var de :) Men nu ska jag ta och bädda ner mig, trött som en liten gnu. Hur trötta dem nu är? Puss och Natti!

Av Jacquline - 18 mars 2010 21:49

Bebisen


Din bebis längd är denna veckan ungefär 32 cm från huvud till stjärt och 46 cm totalt. Den väger nu omkring 2.2 kg. Håret fortsätter att växa sig längre och tjockare. Bebisens hårfärg kommer troligen att förändras efter förlossningen, så om den är blond finns det en chans att det mörknar senare eller vice versa.


Det mesta av lanugohåret trillar av vid den här perioden, men vernixproduktionen ökar. Bebisen tar kalcium från dig för att kunna bilda skelett så därför är det viktigt att du för i dig mycket kalcium, antingen genom att dricka mjölk och/eller genom kosttillskott.


Om du skulle föda bebisen nu skulle den klara sig bra utanför livmodern, den största skillnaden mot ett fullgånget barn är lungornas mognad. även om lungorna i vecka 34 inte är helt färdigutvecklade så är chanserna goda att bebisen skulle klara sig utan intensivvård.


Bebisen flyter inte längre omkring utan vilar på livmodern. Naglarna har nu vuxit över kanten på fingrarna och bebisen kan riva sig på dem.

  

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards