TvåBlirTre

Alla inlägg under maj 2010

Av Jacquline - 31 maj 2010 09:42

Jag delar upp frågestunden i två delar för det är typ fyra A4 långt haha :) Blir lite repetition för er som har läst min blogg länge, men ni får helt enkelt låta bli att läsa svaren på de frågorna!


Vad kan man köpa den fracken till bebisen och vad kostar den ?

Den kostar 320 kronor och finns på Babyshop, här.


 hur känns det att vara mamma ledig & inte vara i skolan ? ska du börja plugga sen igen?

Jag hinner inte riktigt känna efter hur det känns, dagarna är fullspäckade och bara flyger iväg. Men det är mysigt att gå hemma med lilla Lowe, sen saknar jag skolan lite ibland i alla fall.

Jag ska fortsätta skolan. 1an blev jag i princip klar med, det är en halv engelskakurs och en halv idrottskurs som jag inte hann klart med och dem ska jag slutföra till hösten. Sen börjar jag 2an ett å senare än jag egentligen skulle göra.. så ser planen ut i alla fall.

 

Hur är reaktionen från omvärlden? Eftersom du är så ung :)

Precis som jag sa under graviditeten tycker jag det är fortfarande. Jag tycker inte att jag får några speciella reaktioner. Men jag vet inte, jag skrev ett inlägg innan Lowe föddes om just det här med unga mammor och hur vida vi ser negativa reaktioner. Har ni inte läst det så finns det här .

I alla fall är det många som påpekar att de tycker jag är stark som tar ett sånt beslut så ung. Alltså skulle jag vilja påstå att reaktionerna är rätt positiva :)

 

Eftersom du är så ung, hur reagerade omvärlden på att du va gravid?

Samma som föregående svar där :)

 

Va det planerat eller bara något som råkade att hända?

Det var inte planerat. Jag tog p-spruta. Men han är fortfarande det bästa som hänt mig och ångrar absolut inte att vi tog de beslutet att behålla honom. Vi hade pratat om att vi vill ha barn snart vilket gjorde att det absolut kändes helfel att ta bort ett liv när man inom närmsta åren planerar att skapa ett nytt.

 

Kan ni se vem han är lik redan nu?

Njae det är svårt. Näsan har han tveklöst fått från mig men annars vet jag inte. Micks mamma tycker han är lik Mick, men sen så har jag en halvbror som fick en son 4 dagar innan oss och på de kort jag har sett så är dem kopior av varandra!!

 

Hur känns det att magen är borta? :)

Gudomligt skönt att på nått sätt ha sin kropp för sig själv igen, även om det är mysigt med mage. Saknar sparkarna lite ibland bara ;)

 

Om en 15 åring hade kommit till dig o sagt att hon ville bli gravid. Skulle du uppmuntra henne eller avråda till det isåfall?

Jag skulle aldrig uppmuntra en så ung till att skaffa barn. Jag tycker inte man ska planera barn utan eget boende, utbildning och fast inkomst. Där emot om hon hade varit gravid och tvekade mellan abort och att behålla så hade jag varken avrådit eller uppmuntrat, helt och hållet hennes beslut och det ska ingen lägga sig i. Man får ihop det om man har viljan men det är inte lätt.

 

Hur känns det för pappan?

Jag tycker inte om att svara för någon annan men jag kan väl skriva det han sa senast igår kväll, ”jag ångrar aldrig att jag skaffade barn, det är det mest underbara som finns. De är kämpigt ibland men det är absolut värt det!” :)<3

 

Vill du ha fler barn, och när?

Jag vill ha fler barn men jag vill slutföra min gymnasieutbildning först och där efter jobba i minst 1 år så jag kan få en vettig mammapeng. Så inte vet ja, om 4-5 år kanske. Det är svårt att säga, jag fick barn för 1 månad sedan, jag har inte riktigt kommit in i dem tankebanorna än :) Vill i alla fall ha 1 eller KANSKE 2 till.

 

när vill du skaffa barn igen?

Ja samma som föregående svar då :)


Vad säger familjerna?

Dem tycker det kul och hjälper mer än gärna till om det behövs.. och om det inte behövs för den delen oxå ;D Känns otroligt bra att det blev så! Det är väldigt betydelsefullt.

Av Jacquline - 30 maj 2010 13:18

Mors dag idag ju! Tänkte bara passa på att säga grattis till min världens bästa och finaste mamma! :) Utan stödet därifrån hade jag inte klarat av livet någon längre stund. Hon betyder så otroligt mycket och jag är överlycklig över att hon finns där! Jag älskar Dig mamma!


Söndag idag iallafall, enligt planerna blir nog bara att vara hemma idag :) Var ju hos Robin, Lina och Theodor igår och grillade med Nathalie, riktigt trevligt var det! Ska förresten försöka svara på alla frågor från frågestunden ikväll, annars kommer det i morgon! :) Nu blir de "frukost". Puss puss!

Av Jacquline - 29 maj 2010 20:58

Så, frack till prinsen är beställt! Kunde bara inte hålla mig haha. Hur sött är det inte? ^^ Man måste ju vara snygg när pappsen tar studenten!!

  

Av Jacquline - 29 maj 2010 16:15

Veckans utmaning slutförd, äta tacos och amma samtidigt.. lyckat? njaaae.. Jaja nu sover prinsen sött efter dagens andra magmassage pass, var som sagt hos BVC igår och fick nått tips om en magmassage som ska förebygga magont, och han verkar gilla det! :) Förresten så blir lille knodden 1 månad idag!! Tiden rusar iväg!


Jaja ikväll blir det troligen grillning med Nathalie, Lina och hennes lilla Theodor. Beroende på väder.. vädergudarna verkar vara aningen ambivalenta idag! Nått blir det i alla fall, för första gången på länge så känner jag faktiskt för att hitta på nått. Känner mig helt utvilad! :D Lowe sov hela natten. Eller ja nästan, vi hade folk här hemma till runt halv 2 på natten igår, åt tacos och hade trevligt bara :) Sen middag?  ja något, men vad fasen, har man spädbarn så kan man inte vara så låst till tiderna dygnet ;)


Han vaknade iallfall runt 7 och var hungrig och då var jag klarvaken så gick upp. 5 timmars konstant sömn, det var 1 månad sen! :)


Nehe nu vaknar min lilla prins, får gå och skutta runt lite med honom så han blir glad igen! Puss Puss!

Av Jacquline - 28 maj 2010 19:01

Så ja, hemma igen :) Varit på BVC med Lowe, satan vad förbannad han var idag! Haha jaja han växer så det knakar, 4020 gram och 55 cm lång nu mera. Så mat har jag så det räcker sa hon.. om det nu skulle vara nått jag missat.. ingen risk, när man vaknar på morgonen så badar man i mjölk, nästan ;P Visst man kan sova med bh men om matmaskinerna ska må bra så behöver dem luftas ibland och passar natten bäst även om det bli dyblött, mest för att det ena sympatiläcker när han äter från det andra...


Nog pratat om detta va :) Sitter här med min lilla grinpelle och myser, eller ja.. han är ingen nöjd kille idag :( men han är sööt ändå!! Mick är och klipper sig och på Gekås. Gekås lät inte så överdrivet lockande i mina öron idag så jag lät bli att följa med. Lön för 3 dagar sedan, kasst väder, slutet av Maj... Behöver jag förklara mer??


Men bara för att det är så synd om mig som behöver sitta här hemma så köpte han en Ben & Jerry till mig, hihi ^^ så nu ska jag gå och trycka i mig den :D<3 Puss Puss!

Av Jacquline - 28 maj 2010 10:04

Legat och myst i sängen tills nu, härligt härligt! Blir snart till att göra Lowe och mig själv iordning, har tid hos BVC.. eller hos den elaka tanten som Lowe troligen skulle kalla henne ;) Han tycker inte alls om att klä av och på sig och ligga naken helt själv på en kall våg, uscha! Jaja, får se hur mycket han har lagt på sig tills idag, jag skulle gissa på att han ligger på en 3.8 kg. Han har börjat få såna gos-valkar på låren hihi ^^


Lägger ut en bild på min mys-älsklingar från morgonen också, kärlek på det!!!! <3

  

Av Jacquline - 27 maj 2010 12:56

Tänkte köra en frågestund igen. Var ju typ i mitten av graviditeten förra gången :) Så bara fråga på nu!! :)


Får ju hoppas att det kommer några frågor nu bara hehe.. men kom massa förra gången och jag har ju galet många fler läsare nu så jag chansar på att ni har det ;)

     

Av Jacquline - 27 maj 2010 12:29

Så där ja, Lowe är nybadad och fin och ligger nu mätt och belåten och pömsar i min famn, mys på de! :) Vet inte riktigt hur vår dag ska se ut, funderar på att ta en promenad till Eurostop eller nått, men så är det ju det där med vagnen.. Att gå inne på ett köpcentra med en bebis som skriker sig blå får en att känna sig som typ världens sämsta mamma. Ikväll kommer iallafall en kille och hämtar min moped, skönt att bli av med den så snabbt, jag som inte trodde att det skulle gå ^^


Well well.. har inte så mycket mer att säga faktiskt, rätt tomt på fantasi idag känner jag!! Puss och hej!

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards