TvåBlirTre

Alla inlägg under mars 2010

Av Jacquline - 31 mars 2010 21:17

Så fort man avklarat ett stressmoment så kommer det ett nytt och tar platsen, alltid! Precis när man avklarat det så blir man 200 kilo lättare och tänker "åååh ja, äntligen kan jag känna mig lugn", Ja i 12 timmar, max! Sen dyker det upp ett nytt. Det känns lite som att hela livet går ut på att lösa problem. Hade varit skönt att bara få koppla av totalt och vara nöjd och trygg någon gång, slippa bekymra sig för det ena och det andra, mer än i ett halvt dygn.. Ne som ni märker, är inte på nått vidare bra humör idag :P Har vart i skolan och gjort datakunskapsprovet, det gick bra! Ett stressmoment bort.. hoppsan hejsan ett par timmar senare ploppar ett nytt upp och förstör tillvaron bra mycket mer. I morgon flyttar vi, ett stressmoment avklarat då. Undrar vilket nytt som ska ta den platsen, för hoppningsvis blir det mildare.


Gud vad negativ jag låter.. jaja annars packning hela dagen i princip, lite för mycket känns det som eftersom jag fått chock ont i svanken på vänster sida och knappt kan gå. Bastade innan och det blev liiite bättre. Men det börjar komma tillbaka. Of course, vad kan man förvänta sig?


Nee de var deppet för ikväll, nu ska ni slippa det :D Puss och ha en fantastisk kväll!! <3

Av Jacquline - 30 mars 2010 21:55

Nej då, jag både lever och välmående ^^ Jag har bara inte orkat skriva, och dessutom har jag inte haft nått vettigt att skriva om, inte för att jag kan skryta om att jag har det idag heller. Jag är mest trött och slut, ska krypa ner i sängen och snarka. Har pluggat hela kvällen på datakunskaps provet till i morgon. KUL! Hårddisk, mjukvara, programvara, byte, bit.. Jag bryr mig! Och jag kommer ha så himla stor användning av denna kunskapen. Absolut livsavgörande. Samtidigt som jag kommer skriva ner svaren så kommer orden försvinna ur min hjärna för att få plats med aningen mer nödvändig information..


Jaja, förrutom plugg har jag ägnat mig åt skolan och stan. Muntliga nationella prov i engelska avklarat, höll på att spy av nervositet. Jag kan lova att jag är den sämsta svenska 17 åringen på engelska ni hört. Men nu är det gjort, hoppas på ett G, större förväntningar än så har jag inte. Efter skolan blev det fika med mamma sen skulle jag hem men så ringde Mick och fåga om jag kunde köpa öronhängen till honom och lite varmare kläder till bebis. KLÄDER! BEBIS! åååh klart jag kan, de är mycket roligare när någon ber än att handla för då slipper man känna sig så onödig mitt i denna ekonomiska kris som råder i familjen ;) Även om det är högst nödvändiga saker så känns det mycket bättre när någon ber. Hihi jaja blev två tjockare tröjor från Lindex och två pluttmössor från H&M.

Glädjande nyheter på lägenhetsfronten i alla fall, lägenheten var ju minst sagt dassig när vi tittade på den och hon som bott där har vägrat att släppa in folk för besikting så att vi skulle få den renoverad, men idag när Mick prata med Stena så skulle i princip hela lägenheten vara nytapetserad och fixad tills vi flyttar in på torsdag. Bara golven som inte hinner göras vid innan. Hur skönt som helst, nu kan man ju till och med ta hem folk utan att skämmas allt för mycket :D Så imorgon blir det defenetivt packning för min del. Ska bli fruktansvärt skönt att få eget och komma iordning och kunna förbereda ordenkligt för allt! Är inte långt kvar till Liten kommer nu så hade absolut kännts skönt att vara förberedd och i ordning med allt praktiskt för honom och för oss.

Av Jacquline - 25 mars 2010 18:58

Bebisen

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.


Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.


Du

Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka “ska bebisen aldrig komma ut?”. Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.


Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen.


Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!

  

Av Jacquline - 25 mars 2010 16:38

Solen skiner och det 15+ grader, wiiiie man känner sig ju nykär WONDERFUL! Helt överspelt idag :) Jaja vart in till skolan och fixat psykologiprovet, gick ganska bra tror jag. Det var ett gruppprov men det var bara jag som kom så fick göra så mycket jag kunde haha :P Och hon är så snäll, hon frågade om jag ville att hon satt betygen nu eller om jag ville ha det öppet tills jag börjar 2an så jag har möjlighet att höjja hela nåsta år :) Hade VG i två av dem och G i det ena men det är klart jag håller det öppet, allt annat vore dumt. Tycker alla lärare är så himla hjälpsamma och snälla och vill göra det så smidigt och bra som möjligt för mig, det underlättar en himla massa!! Det är bara rektorn som är sur och bitter och icke sammarbetsvillig, men men det är ju inte han som sätter betyg :)


Nu blir det svenska plugg hela kvällen, och lite packning :/ Kul, nej! Men måste göras.. Det är torsdag idag vilket innebär ny graviditetsvecka oxå, går in i vecka 36 så kommer lite magbilder sen oxå :D Flytt nästa helg sen kan han jävlarmej ta och komma ut, tung, ont, KLIAR. Fyy vad det kliar, har rivsår över hela min kropp, ysch!!!


Kram & Puss!

Av Jacquline - 24 mars 2010 15:54

Såå nu har jag packat, liiite till iallafall. Allt som är till Liten Prins är nedpackat, tog lite bilder på några av grejerna iallafall, mest kläder eftersom resten är nedpackat :) Några tycker jag har för lite bilder, vilket jag oxå tycker. Det är skittråkigt att kolla bloggar som bara har massa text, ändå är det en hel del som läser min varje dag :O Det är trevligt :) Jaja jag ska helt enkelt försöka bättra mig lite på bildfronten, kan inget lova men..

    


Av Jacquline - 24 mars 2010 15:23

Ska man verkligen se ut på detta viset? Asså mina magmuskler har särat på sig, så de sitter ungefär 5-7 cm ifrån varandra så när jag spänner magen så känner man typ fostervattnet(?) där imellan, känns som en vattenballong som ska sprängas, jätte äckligt :S Och när liten lyckas sparka där imellan så känns det nästan som om han är utanför magen, helskumm känsla. Nån mer som haft en pyramidmage under graviditeten? haha :D Det är ju när jag spänner magen som den ser ut så här, annars är den rund och fiin<3

  

Av Jacquline - 24 mars 2010 09:39

Är det något som får folk att börja knarka så lär det ju vara försäkringskassan, vilken djävulskt komplicerad verksamhet! Skulle ringa till dem och be dem skicka hem ett papper för studerande istället. Man ringer, kommer till en elektrisk röst som kommer med massa alternativ, när man tryckt på den siffran så ska man trycka på 3 siffror till efter det, sen kommer det: slå in ditt personnummer så går det fortare... Tack så mycket, var god vänta, du har plats 229 i kön, beräknad väntetid 9 minuter...!!!!!! 229 personer som vill just precis det ärendet? Och 9 minuter för alla dem, aa jo tjeena :P Jisses, som tur var kunde man skriva in sig så de ringer upp istället, men det är 1 timme sen nu, så 9 minuter tar det inte..


Well well, ledig idag men det blir plugg för hela slanten, psykologiprov imorgon sen ska ska jag börja på svenskauppsatsen så jag blir klar med den så fort som möjligt, hade varit skönt att få svenskakursen överstökad innan påsklovet!


Puss och hej, ha en fin fin dag :)

Av Jacquline - 23 mars 2010 21:44

Hejsan hejsan! Sitter med kvällsteet och försöker få hjärnan att vakna till liv. Känns som om den står helt på viloläge. Måste försöka komma fram till vad jag ska skriva om på den där slutuppsatsen i svenskan. Försökt komma på nått bra i flera dar, men nej. Blir nog personlighet trots allt, om det är genetiskt eller ej, hur mycket och vad som isåfall är genetiskt? kvinnligt-manligt, är det medfött eller ej? personlighetsstörningar osv. Borde finnas en hel del att skriva om där :P Men man blir alltid helt skadad av att jobba med sånt där, typ börjar analysera sig själv om vad som hände mina första månader som gjorde att jag fick den personligheten jag har och varför jag reagerar si och så, blablabla... Och analysera andra! Typ "jaja men hans mamma tog inte upp honom när han skrek när han var liten, det är därför han är sån där" haha. I och för sig har jag väl lidit av den där "skadan" ända sen jag var liten. När man går hem till mamma i 8-10 års åldern och berättar om att någon betett sig illa i klassen och man då säger "mamma, han mår nog inte så bra". Känns inte som den naturliga reaktionen i den åldern ;) Jag lär tänka på allt och lite för mycket när liten prins kommer ut, vilken underbar liten människa han kommer bli ;)


Jaja idag har det vart skolan och vart hos mamma, sen ung mamma-grupp. Äntligen tillhör man den där "näst på tur gruppen" som man vart så avis på hela tiden, myys :D Annars har jag bara varit hemma, kollat på dating in dark och latat mig. Patetiskt och meningslöst program med gud så skoj. Klart bevis på att utseende spelar roll. Säkert inte för alla men för det flesta skulle jag tro, eller är jag hyffsat säker på.


Innan jag tar och sover hade jag fått 2 frågor till också, ena om jag blivit sugen på något speciellt sedan jag blev gravid, den frågan fick jag förra veckan så den har jag redan svarat på :) Men i alla fall, hallon, surt och salt, men inga direkt måsten. Nästa fråga var hur och när jag märkte att jag var gravid. Jag var i vecka 7-8 har jag för mig, och jag kan inte säga att jag märkte det på nått sätt mer än att stickan visade ett plus. Och graviditetstestet köpte en kompis åt mig för att hon var bombsäker på att jag var gravid och jag var bombsäker på att jag inte var det.. konstigt nog, med tanke på att min mens var 1 månad sen men men, förträgning eller vad var det jag sa för ett tag sen..


Nu blir det natt i stugan, Kram och Puss!

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards