TvåBlirTre

Alla inlägg under januari 2010

Av Jacquline - 29 januari 2010 19:51

Det är otroligt hur allt kan förändras på egentligen så himla kort tid. Jag förstår det fysiska förrändringen i en graviditet. Det är inga konstigheter, det är klart att kroppen förrändras när den har en extra människa att försörja. Men psyket, hjärnan, huvudet. Då snackar jag inte hormoner utan om hur man är som person i allmänhet. Man mognar när man är gravid, det har man hört miljoner gånger men jag hade inte förväntat mig en sån skarp "personlighetsvändning". Det är lite läskigt faktiskt, att själv se hur olik man är sig. Det läskiga är kanske att man ser hur man var innan graviditeten. Hur jag är nu skrämmer mig inte, absolut inte. För en gång skull kan jag vara stolt över mig själv och verkligen stå för vem jag är och mina verkliga åsikter. Förrut förfinade jag dem, böjde dem lite så att de matchade andras åsikter, jag ville inte sticka ut. Nu känner jag bara att om inte folk tycker som mig så är det helt okej och tycker dem att jag har underliga åsikter så skiter jag nästan fullkomligt i det. Hela min hjärna är helt omprogramerad, jag tänker på ett helt annat sätt och i helt andra banor. Och i ärlighetens namn måste jag erkänna att de som sägs om unga mammor, att de växer ifrån sina jämngamla kompisar kan stämma. Jag kan idiotförklara mina kompisar över deras barnsliga beteende samtidigt som jag ser mig själv för inte alls länge sen betee mig på samma sätt.. halvskrämmande känsla faktiskt. Samma det här med att många unga mammor förlorar sina kompisar.. det är ju inte omöjligt om det är så här alla upplever det? Klart kompisarna tröttnar om man helt plötsligt ligger på helt olika nivåer i livet, egentligen.. Jag har dock som tur är fåtal vänner som jag vet alltid kommer finnas kvar och som betyder otroligt mycket för mig, men för att vara brutalt ärlig så tvivlar jag inte på att de faktiskt finns människor som kommer att försvinna. Inte för att de stör mig, jag är hur lycklig och nöjd som hälst över mitt liv och mitt val om att bli mamma. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu och jag har aldrig varit så otroligt lycklig och livsglad som jag är nu. Mitt liv kan inte bli bättre men jag är fullt medveten om att mitt val gör att jag förlorar en del.. Dock vinner jag mer än jag förlorar!  :) Längtar tills den dagen jag får hålla min lilla prins i min famn <3

Av Jacquline - 29 januari 2010 19:01

Herre gud vad mycket patetiska människor här finns i världen! Kollade runt på lite bloggar här på bloggplatsen och hittade en annan gravidblogg som hade en frågestund, tyckte att jag kände igen vissa frågor och svar väldigt mycket, visade sig att vissa frågor och svar är exakt lika som mina.. fortsätter att bläddra ner och hittar min "förlovningsbild", kortet jag och Mick tog på våra händer när vi förlovade oss.. sen hade hon skrivit att hon och hennes kille förlovat sig igen. Nästan alla hennes inlägg var kopierade från min blogg..Min fråga.. Hur fan orkar människor? -.-


Till http://madeeleeinee.bloggplatsen.se/ , skaffa dig egna åsikter och skriv om dem istället.. det här är patetiskt..

Av Jacquline - 29 januari 2010 14:11

Hallå! :D Ledig idag, massa skönt! Lite trött men det går över :) Somnade 3 i natt och var tvungen att kliva upp i morse eftersom det var städbesiktning på lägenheten. Fick åka upp till förlossningen sent i gårkväll för att jag misstänkte att jag läckte vatten, ringde till dem och frågade och hon tyckte jag skulle komma upp och kolla. Men det var inget vatten som tur va, lillkillen mådde kanon och allt såg bra ut förrutom att livmoderhalsetappen (heter de så?) var lite kort så ska dit på torsdag för att kolla så den inte luckrats upp mer, göra klart för att det verkligen inte är nått på gång iallafall. Jag längtar efter honom men jag har hellre honom i magen ett par månader till än i en kuvös med massa hemska apparater!


Well well, ändrade planer tills ikväll, blir nog mys framför Let's Dance med Nathalie och Rebecca och i morgon är det jobbdax igen sen flytt på Söndag, usch! Flytta är nått av de tråkigaste som finns, i mitt 17 åriga liv har jag flyttat 12 gånger! Det är hyffsat mycket.. Ser fram emot att hitta ett boende man trivs i och kan känna att man har möjlighet att stanna på i några år åtminstone. Lär väl dock dröja ett tag till.


Magbilderna jag inte lyckades få över igår har jag iallafall fått över nu :) Växer som sagt så det knakar, och än har jag klarat mig från bristningar... jajaja jag vet det är 12-13 veckor kvar men jag kan ju få hoppas iallafall ;D Har dock börjat få ett sånt sträck som går rätt över magen tror jag, men det är väl inget att störa sig på.





Puss och kram och massa kärlek! :D  

  

Av Jacquline - 28 januari 2010 08:32

Bebisen
Du går nu in i den tredje trimestern och din bebis är c:a 24 cm lång från huvud till rumpa och 38 cm lång totalt! Den här stora lilla varelsen väger nu omkring 1200 gram, eller 1.2 kg! Den kommer dessutom att öka ordentligt i vikt under den sista trimestern, även om den inte blir så mycket större.


Om din bebis föddes nu skulle den ha mer än 90% chans att överleva. Även om den är långt ifrån färdigutvecklad så skulle den ha goda chanser att klara sig med rätt vård. Du har ännu ungefär 13 veckor kvar av din graviditet och under denna tiden kommer bebisen att fortsätta växa och utvecklas. Det är avsaknad av underhudsfett och surfaktant i lungorna som gör att bebisen behöver ligga i kuvös för att hålla kroppstemperaturen uppe och få hjälp att andas med respirator, men även andra organ som hjärna, lever och immunsystem är underutvecklade och kan ställ till komplikationer vid för tidid födsel.


Du
Livmodern har nu vuxit så mycket att dess översta del befinner sig 7 cm ovanför naveln. Det är viktigt att du tar god hand om dina tänder. Gravida utvecklar lätt plack, och om du redan har plack kommer problemen sannolikt att förvärras om du inte sköter om dina tänder. Borsta ordentligt och använd lämplig munskölj för att minska risken att drabbas.

  


Brukar egentligen lägga in en magbild varannan vecka men lyckades inte få över dem på datan så de får bli en annan dag. Tycker min mage har växt nått kopiöst den senaste veckan!! Men mysig är den haha :D

 

Idag blir det skola sen ikväll nån föreläsning på högskolan om Ondskans psykologi. Om vad som får människor att mörda osv. om jag har fattat det rätt :P Låter  intressant. Och efter det hoppas jag att jag kan åka hem till älsklingen :) Men nu ska jag ta och äta lite frukost och göra mig iordning, jag ser lite ut som den värsta naturkatastrofen på jorden :/ jag somna med blött hår, behöver inte säga mer än så... ;)

 

Puss Och Kram!

Av Jacquline - 26 januari 2010 07:48

Hej på er! Kom nyss till skolan. Bussen är i stan typ 1 timma innan jag börjar när man är hos Mick. Blir en extremchock för hjärnan när klockan ringer 05.30 Mitt i natten! Men det är det värt, saknat massor! Inte tiden dock, men älsklingen :) I eftermiddag blir det ung mamma grupp och där efter blir det väl nått firande med mamma och pappa. Man blir ju 1 år äldre idag minsann! 17.. börjar bli gammal och sliten nu ;)


Aja nu ska bege mig in på lektion, Pussar!

Av Jacquline - 25 januari 2010 08:33

Morgonpigg som tusan, de hör inte direkt till vanligheten. och sovit har jag inte heller gjort så jag är säkert bara övertrött. Ska snart kila ut i kylan och gå till skolan iallafall sen beger det sig hem till älsklingen :) Inte setts sen i onsdags eller nått! Illa..


Nu vet vi förresten med säkerhet att det är en liten kille där inne :) Gjorde ju ett fostervattensprov för en herrans massa veckor sedan så ringde ner till Lund och frågade vad de var för nått och de svaren är ju 99 % säkra. Mysigt mysigt, de blir mammas pojke :)<3


Puss, Kram och massa Kärlek!

  

Av Jacquline - 24 januari 2010 22:16

Hej på er! Kom nyss hem från jobbet, härligt härligt. jobb hela helgen, där min andledning till min ursla uppdatering, blir lite stressigt att hinna med då. Sinnessjukt mycket folk som går på bio nu asså! Fattar inte de, men bättre det för då har man att göra så tiden går :) Förresten så har vi fått lägenhet nu, skrev ju förra gången att vi skulle kolla på en men det blev en annan. En lagom stor 3:a, med rimlig hyra. inflyttning 1 april! Underbart!!! Livet flyter på rätt bra tycker jag :) En underbar pojkvän, en liten prins i magen, lägenhet, smidig lösning med skolan och jobb! Vad mer finns att önska för tillfället? Kanske att tiden går lite snabbare så min lilla knodd kan kika ut, men den som väntar på nått gott väntar väl aldrig för länge. Men längtar fruktansvärt mycket till mitt lilla hjärta, prins, undrverk, skatt kommer ut. Min lilla Love! :D Men jag har börjat få massa skräckinjagade bilder av hur förlossningen kommer gå till haha, inte under förlossningen men innan. Jag är livrädd för att Mick typ nyss börjat jobba och att vattnet nyss gått och jag åker in på förlossningen och måste göra akut kejsarsnitt eller nått haha. och eftersom han inte får ha telefon på jobbet så upptäcker han det när bebisen är typ 5 timmar gammal. Eller att Mick är på krogen och jag helt plötsligt ska föda och Mick är stenfull och får inte komma in på förlossningen förrän typ 5 timmar. Hur kul skulle de va? Ne jag har så fjantiga bilder i huvvet, men i april kommer jag med säkerhet sitta som ett plåster på honom... troligen ett sånt plåster man får på sjukhuset, en sån där tejpbit som irriterar och kliar så förbannat. och som har sånt superklister som fastnar i håret så svider det satan när man ska rycka bort det...


Ne, nu ska jag äta lite glass och maränger och dricka lite te innan jag beger mig till sängs :) Puss & Godnatt!<3

Av Jacquline - 22 januari 2010 09:32

God morgon! Sitter i skolan och väntar på att klockan ska bli 10, har möte med min mentor och rektor idag. Vi ska planera och göra helt klart för exakt hur min skolgång ska läggas upp. Skönt! Jag är en sån som vill ha stenkoll på läget helst ett år innan annars blir jag stressad :P Så det är minst sagt på tiden att klar göra för det nu! Sen slutar jag iallafall, hade bara en lektion idag och den varade en halvtimma, blir nog en fika på stan med Lina och hennes lilla knodd sen, myspys :) Där efter blir det jobb hela helgen. Var förresten och såg Snabba Cash igår, grymt bra film! Början var lite halvseg men det glömmer man i slutet. Haha nått jag märkt är att jag blivit extremt överkänslig. Så fort minsta lilla handlar om barn som far illa börjar jag nästan storböla.


Förhoppningsvis är lägenhet fixad nu också. Mick ska ringa för att bestämma visning idag. Egentligen är det inte direkt ett område jag är överdrivet pigg på att bo i menmen just nu vill jag bara ha ett hem så jag är inte så kräsen. Får leta efter bättre lägenhet när man flyttat in. Bara för att man bor där nu betyder ju inte det att man måste bo där hela livet så :)


Men nu ska jag dra ner till rektorn och snacka, Puss och kärlek till er :)

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards