TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Telefonister ska prata svenska! :O

Av Jacquline - 13 juli 2010 11:42

Alltså jag har ingenting emot invandrare. Men kommer man till Sverige så ska man jobba (åtminstone engagera sig för att få ett jobb, läs svenska etc.), ska man jobba i ett socialt arbete så ska man kunna flytande svenska annars kan man bli städerska eller.... ja lära sig svenska. Är man telefonist så ska man för tusan kunna svenska om man jobbar i Svergie! Speciellt på ställen som Skatteverket, försäkringskassan där det verkligen är till fördel om man förstår varandra. 90 % av gångerna jag har varit i kontakt med dem så är det någon med grov brytning som man verkligen måste koncentrera sig för att förstå och man måste använda SFI-svenska när man pratar. Ringde nyss skatteverket om Lowes och mitt namn. Vad mycke klokare jag blev! Eller inte... Jaja vad är vi svenskar för att klaga om detta som åker till Turkiet och diverse länder och jobbar i resturangerna utan att kunna ett ord turkiska... egentligen? Tänk om dem hade talat engelska på skatteverket bara, hur upprörda hade vi inte blivit. Visserligen är det oftast turistorter vi åker och jobbar i... Å andra sidan är det mest "turister" på försäkringskassan och skatteverket oxå... hehe okej nej, förlåt!

 
 
Ingen bild

mamma

16 juli 2010 15:47

hahaha!!!! Du är underbar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Skapa flashcards