TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Barnmorska och Plugg

Av Jacquline - 17 mars 2010 18:09

Jag vet, jag har varit jättedålig på att skriva! Mitt internet är så ryysligt segt för tillfället så jag orkar inte göra mer än det absolut nödvändiga :P Var hos barnmorskan igår iallafall, pulsen ticka på bra och magen växer, SF-mått 30, ganska litet men håller sig innanför kurvorna iallafall så det ser bra ut. Vikten såg enligt barnmorskan förträfflig ut! Jag vet ju inte om jag är beredd att hålla med men okej då. Gått upp 3 kg på 2 veckor! 13 kg totalt. 13 kg är väl ingen fara men det där "3 kg på 2 veckor"? Det innebär ju att om jag fortsätter i samma tackt kommer jag ligga +22 kg. Glöm! Jaja han har iallafall fixerat sig med huvudet neråt och det var ruckbart, så det är bra :) Hon trodde dock att det var därför jag hade så himla ont, "mensverk" gånger 1 miljon och kramp i svanken. Kunde tydligen göra ont och spänna om bebisen försökte röra på huvudet. En annan teori var att det var väldigt nära, men NEJ, flytta först!! Sen är det fritt fram, så fort som möjligt :) Längtar efter Liten Prins<3

  


Idag har jag ägnat min dag åt plugg plugg plugg, omvårdnad och psykologi, allt klart! :D Åkte in till stan för att ha matte oxå, när jag kommer in så visar det sig att läraren är sjuk, irriterad eller irriterad? Irriterad! Ännu mer irriterad blev jag när jag gick in och kolla schemat när jag kom hem, då var lektionen flyttad till fredag, min lediga fredag :( Inte fasen är det nån som flyttar min lektion när jag är sjuk! Fixa vikarie!! Vikarier är nått som den där skolan är sämst på faktiskt.


I morgon blir det iallafall spa och massa mys på tylöhus, gud så himla skönt!! :) Det är någon slags spabehandling speciellt gjorda för gravida som håller på i 50 minuter, sen skulle jag va där 1 timma tidigare så att oljorna hann sjunka in i kroppen, låter inte galet nånstans! ^^


Men nu skriker te-begäret, Puss Puss!

 
 
Ingen bild

Stina

17 mars 2010 18:56

Jag har en fråga: Har du alltid gillat te, eller är det ett sug som har kommit när du blev med bran? Om inte, vilka saker måste du äta och vilka saker kan du inte äta när du är gravid?
Tack för bästa blogen, den äger allt och alla!!!

 
Blondie ;)

Blondie ;)

17 mars 2010 19:41

det är bra att allt ser bra ut :D

http://maariebjork.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna igen ;p

17 mars 2010 21:10

När flyttar ni? Och, vilket program går du på gymnasiet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards