TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Inte märka graviditeten?

Av Jacquline - 10 mars 2010 11:08

Morron morron :D Ännu en dag med ett skutt ur sängen full av glädje haha. Har vaknat typ fem gånger i natt utav av att jag ligger och pratar i sömnen, läskigt. När jag var liten var jag expert på det kom jag ihåg, det var någon gång när jag hade ropat på mamma och vart tjurig över att jag hade fel täncke. Det var inte matchande örngott och påslakan minns jag och snackat om hur mycket laxen på konsum kostar och lite sånt smått o gått ;)


Jaja ledig idag och sitter här med en vilding i magen och förundras över hur i hela fridens namn det finns människor som kan gå i 9 månader utan att ana att de är gavida? Det är ju inte direkt lite bubbel. Och hicka, och när han sträcker på sig, trycker upp rumpan under revbenen och tänker "åååh nu ska vi sprätta sönder mammas kropp". Eller att magen rör sig i stora svallvågor, att det pluppar upp fossingar ur magen. Okej att man kan ha mens som vanligt och att inte magen syns så tydligt men resten då? Det lever ju en människa där inne, det måste ju vara sjukt lugna bebisar som inte rör sig ur fläcken, inte hickar, inte sträcker på sig. Njaaaa... jag vet att graviditeter skiljer sig groteskt mycket men nee det där är jag tveksam över alltså. Det måste handla om nån slags förträgning, man kan ju lura kroppen vääldigt mycket genom att bara tänka, typ "jag är sjuk", säg det tillräckligt många gånger och du är sjuk, eller "jag har det graviditetssymtomet, och det, och de..." du blir skengravid. Jag har själv insett att jag måste ha förträngt att jag var gravid omedvetet i början. Jag menar, jag testade mig när min mens var 5 veckor sen och jag var ändå tvärsäker på att jag inte var gravid? Nä eller hur, jag som brukade få mens den 20e varje månad mellan 16.00 och 16.30 Nej jag är nog inte gravid..

Jag är iallafall glad att jag känner av min graviditet, det hade ju varit jättetråkigt att inte få känna några rörelser, att bara helt plötsligt få ett barn i sina händer "Det här är ditt". Inte hinna förbereda sig, varken psykiskt eller med den praktiska biten.. Jobbigt :/ Det är ju trots allt charmigt när min lille prins försöker sprätta upp revbenen, trots att det gör ont som satan. Men jag hade aldrig velat vara utan det :P


Men nu ska jag ta en dusch sen ska jag sätta mig och vara lite duktig och plugga innan älskling slutar jobba :) Puss & Hej!

 
 
Josefin, blivande ung mamma

Josefin, blivande ung mamma

11 mars 2010 19:47

Jag har faktiskt också funderat på det, att folk inte lägger märke till graviditeten, ja menar de måste ju gå upp något i vikt och faktiskt känna av bebisen, en bebis ligger ju inte still precis som du säger. Nu har jag inte kommit så jätte långt i min graviditet, jag har fått de små buffrarna men de känns ju verkligen, så jag undrar hur folk inte kan känna av dessa mysiga sparkar..:) Jag har inet läst din blogg så jätte noga, men har ni pratat om några namn till lillprinsen ? =)

http://mammajosefiin.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

22 mars 2010 19:49

Jag kom hit av en slump, men reagerade på detta. En av mina vänner blev gravid, det syntes inte på henne då barnet låg såpass långt bak och hon hade mens under hela tiden. Hon fick reda på att hon var gravid i sjunde månaden. Så, jo, det är mycket väl möjligt att inte märka något.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards