TvåBlirTre

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Jacquline - 6 februari 2010 15:30

En ny upptäckt.. Min hjärna är kaputt, ur funktion, totalt paj. En avdelning funkar och den heter bebis.. Den fungerar utmärkt och är totalt klar, det kretsar bara grejer i den avdelningen, resten blir kaos. Nämner någon nått annat eller försöker få mig att tänka på nått annat så rör det ihop sig som gegga i hjärnan och allt lixom rasar ihop blir rörigt hur mycket man än försöker memorera. Som tur är har jag kontakt med en hel del andra gravida och andra mammor så jag har insett att mitt beteende är fullt friskt.. eller friskt? jag vet inte men jag kan säga vanligt för normalt känns inte heller rätt uttryckt ;) Btw, tjejer tänker inte som killar och killar tänker inte som tjejer.. ingen människa i hela världen tänker som en gravid kvinna.. vid närmare eftertanke. Mick tänker möbler -  jag tänker bebis, andra tänker ekonomi - jag tänker bebis, vissa tänker skola - jag tänker bebis.. Ni fattar grejen? Prio 1- bebis! Jag skiter fullständigt i hur jag har det, hur jag bor för tillfället etc etc, bara bebisen får de bra och allt han behöver och grejer och visst. jaaja vi får låna jätte mycket grejer om vi vill det, och för kloka människor som tänker ekonomi "Jaa vad bra". Gravida kvinnor tänker inte ekonomi, de tänker bebis! Min bebis ska inte ha massa grejer som är tänkt till nån annans barn, mitt barn ska ha sina egna grejer precis som alla andra barn! Jag kan tänka mig att köpa begagnat för då har jag ändå köpt det till MIN men jag vill inte låna av nån släkting för då är det ju menat till nån annans barn. Mitt barn är nummer ETT precis som alla andra!! Alla havande där ute, känner ni igen er? Ja, jag tänkte väl de.. ;) Nu ska ni inte tro att vi köper allt, vi har lånat en hel del, jag har gett med mig sjukt mycket och jag tänker inte låna en grej till! Jag SKA köpa de som fattas, punkt.


När Mick nämner möbler, blir jag yr i skallen. Som sagt det som yrar i mitt huvud är bebis, de finns hundra miljoner grejer att köpa till den innan den kommer och vi har fått låna möbler, vi har fått låna bebissaker om vi vill oxå, jaja jag vet. Men jag förklarade nyss de faktumet: Bebis - Prio 1, Jag - nånstans långt åt helskotta ner på listan. Möbler kan bytas ut efterhand, bebisprylar ska va klara om 2-3 månader.


Jag förstår alla ekonomiska typer och jag förstår Mick, jag kan bara inte sätta mig in i tänkandet. Totalkatastrof i hjärnan!! ;O

Av Jacquline - 6 februari 2010 12:20

Varenda gång jag är nånstans med mycket folk undrar jag jag vad vissa människor(majoriteten människor) tänker med, om de tänker i överhuvudtaget eller om det är jag som är osynlig? De bara går, rätt fram!? Inte EN tanke på att flytta sig, inte ens om man har ögonkontakt. Så det är alltid jag som får flytta på mig sen om man ger sig fan på att göra likadant, bara gå rätt fram rakt in i människor så tänker man då borde dem göra sig en ansträgning.. men icke! De går in i mig? Jag kan se mig själv framför mig om 3 månader med barnvagn och alla bara ränner rätt in i mig, jag kommer bli galen! Man kan ju tänka sig att folk tar mer hänsyn till folk med barnvagn men det har jag märkt att de inte gör när jag vart ute med kompisar som har barn, man fastnar alltid bakom ett gäng 14 åriga tjejer som lämnat hjärnan hemma. Man står och stampar i minuter bakom dem och de bara glor och ser ut som fågelholkar tillslut säger man "URSÄKTA OSS MEN VI SKULLE VILJA KOMMA FRAM!!", de flyttar en halvmeter åt sidan, tänder en cigg och fimpar i barnvagnen.. tack, va gulligt!


Okej, i slutet tog min aggresioner över, fimpar i barnvagnen är inte så vanligt men det hade inte förvånat mig,  förövrigt är allt annars vääldigt sanningsenligt! Well well vad gör man inte för en chokladkaka? ;) Puss på er!!

Av Jacquline - 6 februari 2010 09:37

God morgon! :) Känner mig något bättre idag, inte fit for fight men antar att de är för för mycket begärt de här återstående 12 veckorna. Lillen i magen är iallafall fit for fight, känns som om han vart vaken konstant de senaste 3 dygnen, men det är myspys, längtar efter min lilla skatt<3 Trots att sparka revben är en populär aktivitet och ligga och trycka på blåsan samtidigt så man konstant går omkring och är kissnödig. Det innebär iallafall att han ligger med huvudet nedåt, om det har nån betydelse så här tidigt? Jag tycker det låter konstigt, trodde han hade gott om plats att snurra runt på än, men enligt min barnmorska så brukar bebisen var rätt nöjd med tillvaron när han hittat den platsen i detta skedet så de brukar ligga kvar så.. hmm jaja de återstår och se hur nöjd han är :P


Sitter i lägenheten hos mamma just för tillfället, hon jobbar dock så det är bara jag och kisen i soffan med ett stort täcke och en kopp te. Inte sovit så gott på länge, länge!  Känner mig för första gången på evigheter riktigt utvilad :) Börjar inte jobba förrän 17.00 så ska nog kura in mig här tills dess, lat som man är.. ne, vi kan skylla på läkaren. Egentligen ville han sjukskriva mig pga mina sammandragningar men jag ville inte de så jag skulle unvika stress och så mycket fysisk anstägning som möjligt istället. Dock ska jag nog anstränga mig så pass att jag tar en promenad till hemköp och köper en 200 g chokladkaka... gånger 2? Bebisen vill oxå ha en ;) "En till mamma och en till magen", har min fina mamma lärt mig att det ska vara! I allra högsta grad orättvist annars.. Det där med att trycka i sig en 200 grams chokladkaka är dock ingen graviditetsgrej, det har jag alltid klarat utan några som hälst svårigheter om jag nu ska skylla nått på mig själv ;) Mick kollade på mig som om jag vore den största idioten på jorden när jag hade ätit upp en under en HEL dag.. Lägg av! Då hade jag till och med tänkt sparsamt..


Puss och kärlek :)

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards