TvåBlirTre

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Jacquline - 2 februari 2010 14:54

Kom nyss hem från mödravården :) de vanliga kontrollerna bara. järnvärdena.. ajaj! där kom pekfingret fram :/ jaja jag SKA börja med järntabletter nu.. vikten var utmärkt, gått upp 1 kg sen sist och bebisen växer i jämn och stabil takt, fortsätter han i samma takt som han växt de senaste så kommer han ligga på strax under medelvikten som är 3,5 kg i vecka 40 vilket va bra. Min goa barnmorska sa att hon hade lidit med mig annars, min lilla kroppshydda hade tydligen inte njutit av att klämma fram en 4 kg bebis..  jag vet inte hur mycket den kommer njuta av att klämma fram en 3-3,5 kilos heller, känns inte så behagligt tycker jag. Och som vanligt kollade hon hjärtljuden oxå, alltid lika underbart att höra det dunkande lillhjärtat<3


En grej som jag gång på gång blir bekräftat om är iallafall vår totalt urkassa sjukvård, usch vad jag hatar den! Må hända att jag har fruktansvärd dåliga erfarenheter men näst intill alltid när jag varit kontakt med den har jag kännt mig totalt sviken. De säger en sak, sen när man kommer till barnmorskan så skummar hon igenom journalerna snabbt och där finns alltid 100 saker där som inte nämnts för mig. Det handlar inte om livsavgörande världsliga saker men de spelar ingen roll! Det är ju tydligen tillräckligt relevant för att skrivas i journalen. Det känns ju som om de ljuger en rakt upp i ansiktet. Nu tex de här med vattnet som jag misstänkte läckte så hade de skrivit med massa latinska jobbiga ord som jag fick fråga barnmorskan vad de innebar hela tiden så hade de skrivit att livmoderettappen var mycket påverkad och att det fanns en liten risk för att det läckt ut fostervatten.. okej? "Livmoderettappen är så och så lång vilket är lite kort och det finns ingenting som tyder på att vattenavgång".. bara jag som hör skillnaden? Btw, det är inte 1a gången, och inte 2a heller. Tycker inte det är speciellt konstigt att man är tveksam.


Mycket lägligt att vi har ett grupparbete om just hur vi tycker om vården i skolan nu, jag blir aggresiv bara jag tänker på den. Har haft väldigt mycket problem med min mage tidigare, före graviditeten då. Och varenda gång inser jag att man måste vara frisk och högutbildad för att våga vara sjuk..


Puss på er! Nu ska jag ta och organisera om i mina lådor -.-

Av Jacquline - 2 februari 2010 08:31

God morgon! Nu börjar jag vakna till liv igen, som sagt flytt i söndags.. herregud vad grejer man har. Känns lite halvtaskigt att klaga eftersom jag var den som bärde alla "lätta" grejer, men springa i 3 trappor ned och 5 trappor upp med 8 kilo mer än man är van vid var jobbigt. Känns hyffsat i vaderna, hehe jaja nu är det gjort, nu ska bara jag och mick som ska flytta om mindre än 2 månader oxå. Vi har dock lite mindre grejer, och kraven på mig 20 dagar innan beräknad födsel tror jag är lägre än låg...


Igår var vi förresten och kollade på lägenheten, förutom ruskigt slitna tapeter så var den faktiskt jättefin, och badrum/toalett var hur fräscht som helst.  Känns inte riktigt som att fastighetsbolaget skulle acceptera att lägenheten lämnades i det skicket så vi ska höra med dem om tapetseringen annars får vi lösa det på egen hand. 


Var också på det där ultraljudet på förlossningen igår för att kontrollera att cystorna i hjärnan vuxit bort och det hade dem!! :D Känns otroligt skönt och veta trots att jag inte varit så himla orolig. "Stor" bebis nu :) till skillnad från rutinultraljudet i vecka 16.. 


Men nu ska jag få ner lite frukost innan jag ska bege mig in till mödravården :) Puss & Kram!

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards