TvåBlirTre

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Jacquline - 21 februari 2010 19:52

Nu kommer ni att tro att jag är fullständigt galen och ringa dårhuset så jag blir inlagd! Men jag var bara tvungen att testa en sak efter att jag vart inne och läst en gravid tjejs blogg som hade gjort detta testet, en så kallad "könsbestämmelse" av fostret. Tydligen behöver man inte va gravid heller för att de ska stämma utan de räcker att man har barn. Man ska knyta fast sin förlovningsring i ett snöre och hålla över handleden, om ringen börjar pendla fram och tillbaka är det en kille och om den börjar gå i cirklar är det en tjej. Så om man har två barn, 1a barnet en pojk och 2a en flicka så ska ringen först pendla sen röra sig i cirklar.  Jag tror (trodde) verkligen inte på sånt här men var bara tvungen att testa. Jag vet ju att det är en liten kille så på mig "stämmer" det ju. Tyvärr är jag ensam hemma så jag kunde inte filma mina fingrar så ni kan se om jag gör nått med dem, men jag lovar att jag rör mig verkligen inte ur fläcken!! Jag tycker det här var riktigt, riktigt obehagligt om jag ska vara ärlig. Inte alls kul :S

(Anledningen till att jag tar bort handen och tar tillbaka den är för att ni ska se att ringen stannar upp när jag inte har min handled där).

Stämmer det här på er andra som är gravida/har barn?


Av Jacquline - 21 februari 2010 18:06

Då hade snart denna söndagen paserat oxå :) Helt okej trots allt, först en långdusch och bastu sen fick jag nått plötsligt matlagningsryck och stekte kyckling och gjorde världens godaste sås till de med lite avokado, kesella och massa vitlök och peppar med liiite wookade grönsaker på sidan om, smarrigt värre! Och när jag ändå höll på bakade jag chokladbollar och blandade i riven blockchoklad i, att rekomendera!  Sen ut i snön (!) och lekt med lilla Lisa flisa. Duktigt? Ja de tycker jag!! Nu blir det en varm kopp te och slänga sig i soffan och kika på tv :) Puss & Kram



Av Jacquline - 21 februari 2010 10:58

Snö, snö, snö... man ser inget annat än snöö! Och de blir bara mer och mer och mer. Jag flyr snart landet! Nee nu ska jag inte vara sån, idag ska jag sätta mig i bastun och blunda med en soldrink i handen och lyssna på turkisk musik och be till Allah 5 gånger.


Nog klagat :) Mycket lyckad och trevlig kväll igår, blev hämtad av Nathalie och Totte vid 5 tiden och åkte in till stan till Halmstad Arena på invigning som började 7. Blandad kompott av bra och dåligt men väldigt trevligt. Jag behövde verkligen komma ut och göra något, träffa människor!! Man blir så instängd på vintern, sitter hemma och sköter sina måsten och gör inte mer än nödvändigt.. Eller jag kanske inte ska generalisera nu, men Jag gör det ;) Finns ju massa kreativa och flitiga människor som åker skidor och grejs och barn kan tycka det är kul med snö. Men jag tillhör inte någon av de kategorierna.. Lr pulka är rätt kul och bygga en jätteigloo, men de skulle ju se ut.. :P 


Men nu ska jag ta och stoppa nått i magen och sen vet jag inte vad jag ska hitta på riktigt, fortsätta med min packning kanske. Jag kom rätt långt igår i alla fall, 3 lådor helt klara, nu är det bara mina "personliga" grejer som ska styras upp. Lite duktig är man allt! ^^


Puss & Kram :D

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards