TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Gravida kvinnor tänker...inte som nån annan människa

Av Jacquline - 6 februari 2010 15:30

En ny upptäckt.. Min hjärna är kaputt, ur funktion, totalt paj. En avdelning funkar och den heter bebis.. Den fungerar utmärkt och är totalt klar, det kretsar bara grejer i den avdelningen, resten blir kaos. Nämner någon nått annat eller försöker få mig att tänka på nått annat så rör det ihop sig som gegga i hjärnan och allt lixom rasar ihop blir rörigt hur mycket man än försöker memorera. Som tur är har jag kontakt med en hel del andra gravida och andra mammor så jag har insett att mitt beteende är fullt friskt.. eller friskt? jag vet inte men jag kan säga vanligt för normalt känns inte heller rätt uttryckt ;) Btw, tjejer tänker inte som killar och killar tänker inte som tjejer.. ingen människa i hela världen tänker som en gravid kvinna.. vid närmare eftertanke. Mick tänker möbler -  jag tänker bebis, andra tänker ekonomi - jag tänker bebis, vissa tänker skola - jag tänker bebis.. Ni fattar grejen? Prio 1- bebis! Jag skiter fullständigt i hur jag har det, hur jag bor för tillfället etc etc, bara bebisen får de bra och allt han behöver och grejer och visst. jaaja vi får låna jätte mycket grejer om vi vill det, och för kloka människor som tänker ekonomi "Jaa vad bra". Gravida kvinnor tänker inte ekonomi, de tänker bebis! Min bebis ska inte ha massa grejer som är tänkt till nån annans barn, mitt barn ska ha sina egna grejer precis som alla andra barn! Jag kan tänka mig att köpa begagnat för då har jag ändå köpt det till MIN men jag vill inte låna av nån släkting för då är det ju menat till nån annans barn. Mitt barn är nummer ETT precis som alla andra!! Alla havande där ute, känner ni igen er? Ja, jag tänkte väl de.. ;) Nu ska ni inte tro att vi köper allt, vi har lånat en hel del, jag har gett med mig sjukt mycket och jag tänker inte låna en grej till! Jag SKA köpa de som fattas, punkt.


När Mick nämner möbler, blir jag yr i skallen. Som sagt det som yrar i mitt huvud är bebis, de finns hundra miljoner grejer att köpa till den innan den kommer och vi har fått låna möbler, vi har fått låna bebissaker om vi vill oxå, jaja jag vet. Men jag förklarade nyss de faktumet: Bebis - Prio 1, Jag - nånstans långt åt helskotta ner på listan. Möbler kan bytas ut efterhand, bebisprylar ska va klara om 2-3 månader.


Jag förstår alla ekonomiska typer och jag förstår Mick, jag kan bara inte sätta mig in i tänkandet. Totalkatastrof i hjärnan!! ;O

 
 
Ingen bild

elin

6 februari 2010 16:15

hahaha OM jag känner igen mig!! Jag och min sambo höll på att slå ihjäl varandra till slut. Vi fick göra så att om det var något han ville ha så fick han stå för det o tvärt om. Blev att jag handlade i princip allt till vår dotter och han köpte möbler och annat. Får man låna så är det ju inte LIVSNÖDVÄNDIGT, så då är ju valet ens eget trots allt. Bara ett tips ;) så får ni båda som ni vill!

Lycka till och sköt om er!

 
Ingen bild

Din älskling!

6 februari 2010 23:27

älskling jag förstår precis hur du känner jag e lkite av en inredningsbög, förlåt mig ahha, självklart ska vårt barn ha de bästa precis som du vill, men du vet din hjärna e som sagt bara på barnsaker, min hjärna e bara på möbler. Men vi ska nog hitta en fin mellan väg mellan ditt och mitt tänkande haha :D Puss på dig !

 
susanna55

susanna55

7 februari 2010 23:07

Ja unna dig nytt, det gjorde jag när jag mitt mitt enda, barn. Det var härligt att få frossa i det. Tack för kommentaren på min blogg! Din egen verkar jättetrevlig...
Tack för besöket!
Susanna55

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards