TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Bök och stök i kistan

Av Jacquline - 6 februari 2010 09:37

God morgon! :) Känner mig något bättre idag, inte fit for fight men antar att de är för för mycket begärt de här återstående 12 veckorna. Lillen i magen är iallafall fit for fight, känns som om han vart vaken konstant de senaste 3 dygnen, men det är myspys, längtar efter min lilla skatt<3 Trots att sparka revben är en populär aktivitet och ligga och trycka på blåsan samtidigt så man konstant går omkring och är kissnödig. Det innebär iallafall att han ligger med huvudet nedåt, om det har nån betydelse så här tidigt? Jag tycker det låter konstigt, trodde han hade gott om plats att snurra runt på än, men enligt min barnmorska så brukar bebisen var rätt nöjd med tillvaron när han hittat den platsen i detta skedet så de brukar ligga kvar så.. hmm jaja de återstår och se hur nöjd han är :P


Sitter i lägenheten hos mamma just för tillfället, hon jobbar dock så det är bara jag och kisen i soffan med ett stort täcke och en kopp te. Inte sovit så gott på länge, länge!  Känner mig för första gången på evigheter riktigt utvilad :) Börjar inte jobba förrän 17.00 så ska nog kura in mig här tills dess, lat som man är.. ne, vi kan skylla på läkaren. Egentligen ville han sjukskriva mig pga mina sammandragningar men jag ville inte de så jag skulle unvika stress och så mycket fysisk anstägning som möjligt istället. Dock ska jag nog anstränga mig så pass att jag tar en promenad till hemköp och köper en 200 g chokladkaka... gånger 2? Bebisen vill oxå ha en ;) "En till mamma och en till magen", har min fina mamma lärt mig att det ska vara! I allra högsta grad orättvist annars.. Det där med att trycka i sig en 200 grams chokladkaka är dock ingen graviditetsgrej, det har jag alltid klarat utan några som hälst svårigheter om jag nu ska skylla nått på mig själv ;) Mick kollade på mig som om jag vore den största idioten på jorden när jag hade ätit upp en under en HEL dag.. Lägg av! Då hade jag till och med tänkt sparsamt..


Puss och kärlek :)

 
 
Marlene

Marlene

6 februari 2010 13:50

Hehe kan verkligen känna igen mig, i chokladfrossan. :P Men det är ju så sjukt gott med choklad. Så passa på och njut nu när du kan skylla på att prinsen vill ha lite choklad :P

Ha det bra och sköt om er

Kramar

http://hbg-girl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards