TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

14 åringar & 50 plussare

Av Jacquline - 24 februari 2010 13:35

Va glad jag blir! :D Massa kommentarer att godkänna när man kommer in, fortsätt så!! Alltid kul med respons även om jag skriver mycket för min egen skull :)


Skulle ju på förlossningen idag på återbesök idag, vilket jag var.. Och eftersom jag sitter här så gick det ju bra! Visst, tappen är lite kort men den är trots allt bättre nu så han ska nog kunna ligga kvar där inne "fulltid", får hoppas på de!


Igår var jag in till stan, skulle på Ung mamma grupp egentigen men den var inställd. Så det blev bio och fika med mamma. Var och såg It's complicated. Helt okej "fördriva tiden film", perfekt film för damer 50+ kan jag tänka mig, är mest den kategorin som går och ser den oxå och den verkar ju uppskattas. En som jobbar i kassan hade vart och sätt den, tydligen hade damerna ställt sig upp och applåderat vid nån scen då det visas en oerhört läcker mansmage (tillhörande gubbe 50+, täckt med svart hår, ganska otränad). Och det är väl precis så mycket den kategorin tycker är okej att det visas, visas det mer blir de generade och tycker det är rått. Och i den här filmen visas inte mer, trots att hela filmen går ut på sex och otrohet. Min lärdom av detta biobesök: När kvinnor passerar 50, så blir de som 14 åriga flickor fast på en annan nivå igen.. 1. 14 åringen skriker vid Twilight, 50 åringen skriker vid håriga gubbmagar. 2. De pratar under filmen, högt. 3. De skrattar under filmen, mycket högt och ofta, åt saker som inte borde skrattas åt.


Såå alla 50+ damer bör lägga av med sin dåliga attityd "dagens ungdomar, skaka på huvudet och klaga". (samma gällande 14 åriga tjejer). Ni är likadana, ni lägger bara över skulden på varandra för att ni känner igen er. På så sätt känner ni er bättre.  Haha mycket man lär sig av psykologin... Nee lite ironi och generalisering här va :) Får väl hoppas att ni tål det.


Nu ska jag gå upp och äta nått innan jag svälter ihjäl. Och ikväll hoppas jag innerligt att älsklingen kan ta sig hit, nu när jag inte behövde läggas in. Som sagt, alldeles för länge sen vi sågs. Hans gamla t-shirt börjar lukta mig.. de är ett klart tecken på att det var på tok för läng sen sist!! :(


Puss och Kram

 
 
Marlene

Marlene

24 februari 2010 16:46

Hehe det stämmer så himla mycket. :) Behöver bara gå in på ett café så ser man att 14åringarna och 40+arna beter sig likadant :) Ha det bra och fortsätt med ditt glada bloggande, man blir så glad varje gång man går in på den.

Ha det underbart!

Kramar

http://hbg-girl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards