TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Göra, tycka och tänka..

Av Jacquline - 29 december 2009 17:25

Varför bryr sig så himla många om vad andra vill och tycker och tänker osv? "Mina kompisar tycker så, så då tycker jag oxå så". Jag känner massvis med människor som till exempel nu till nyår har sagt "Egentligen skulle jag hellre va hemma men man är ju tvungen att gå ut och festa" .. Okej, och vem tvingar dig till de? Antagligen ingen, bara rädsla för att bli "tönt-stämplad" eller nått sånt men varför bry sig om de då, de som tycker de är väl inte direkt nått att ha, eller? Jag var också lite så innan kan jag väl erkänna men jag har defentivt lärt mig att jag får göra och tycka precis som jag vill. Och är det någon som har något att klaga på med det så är det helt okej för mig. Vill jag inte festa så festar jag inte, vill jag inte supa mig stupfull så gör jag inte de heller. Jag förstår inte varför man har sån himla stor rädsla för att bli lämnad av personer som inte ens kan acceptera ens vilja. Samma sak med det här som väldigt många säger till unga föräldrar "Du kommer ångra dig, alla dina vänner kommer att tycka att allt är jätte gulligt i början men sen tröttnar dem och du förlorar alla dina vänner".. Nej, de som slutar höra av sig till mig för att jag har barn kallar inte jag vänner, såna som är kompis med mig för att ha någon att festa med är heller inte mina vänner. Det är säkert några av mina kompisar som kommer att reagera så men de människorna behöver inte jag i mitt liv. Vänner finns där i ur och skur och det är dem man behöver. Sen har jag inte varit en sån person som festat varenda helg innan heller så jag har inte så många "vänner" som är "vän" med mig för den sakens skull. De flesta som jag kallar vänner känner jag utan och innan och jag tvivlar inte en sekund på att de personerna kommer finnas för mig vad som än händer. Har jag fel, så är det väl bra att jag inser det. Att ha en egen vilja gör bara att man blir mer accepterad och respekterad har jag lärt mig. Att tycka och göra som alla andra gör än mer till ett offer.

 
 
Din Älskling

Din Älskling

29 december 2009 19:42

Sjukt bra skrivit älskling :D hihi, älskar dig jsukt mycket

http://wewillmakeit.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En person

2 januari 2010 02:01

Kan inte sluta läsa din blogg, du skriver så otroligt bra och det känns som att du skriver riktigt från hjärtat :D önskar verkligen att ja hade en vän som du :) lycka till med allt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards