TvåBlirTre

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Jacquline - 14 december 2009 20:08

Fått några önskemål om frågestund idag, så jag kör väl till med en liten frågestund helt enkelt :) Bara att fråga på nu folket!

  

Av Jacquline - 14 december 2009 16:51

Alla julklappar är klara!! Mitt hjärta är hundra kilo lättare och första gången i mitt liv känner jag mig nöjd med det jag köpt oxå, underbart! Halvsur på min bank bara, eller helsur. Ringde för 1-2 veckor sen och frågade varför i princip alla mina pengar var reserverade, fick nått luddigt svar men att de skulle vara tillgängliga den 14e igen.. Var dem det? Nej men däremot var den reserverade summan ännu högre! Så jag ringde igen och då påstod hon att pengarna skulle vara tillgängliga ikväll.. Suck.. Varför ska jag va fattig i 2 veckor för att banken krånglar till de. Service i högklass!


Jaja annars bara skola och kurator idag, såg nån film på samhällskunskapen, När mörkret faller som handlade om hedersmord och kvinnomisshandel. Jag försöker förstå men.. nej de går inte. Kvinnomisshandel försöker jag inte förstå och kommer aldrig försöka förstå heller men hedersmord? de har med religion och göra och vissa människor har vääldigt stark tro, eller egentligen har de väl mer med kultur att göra i och försig. Sak samma, har ändå svårt att fatta hur man kan ha SÅ stark tro att man frivilligt kan döda sina egna barn bara för att dem "skitar ner" familjen. Oavsätt vilken tro man har så älskar man väl sina barn lika mycket, känns det som. Och hur kan man frivilligt döda den man älskar för att personen "smutsar ner". Smutsa ner mig hur mycket du vill bara jag har kvar dem jag älskar så skiter jag fullständigt i hur de övriga folket ser på mig tänker jag... man riskerar ju visserligen att förlora övriga familjen som man troligen älskar Men hur kan då övriga familjen lämna dem man älskar.. Ojj vad långsint det blev.. Nu slutar vi tänka på de ^^ Ni förstår vad jag menar ändå tror jag ;)

Av Jacquline - 14 december 2009 09:05

Monday morning again! Fruktansvärt vad tiden går snabbt asså :O Well well dåligt med uppdatering i helgen. Ullared i lördags som sagt, hitta inte så mycket, hårgrejs och faktiskt lite mammakläder, lr egentligen bara en tunika som är köpt på mammaavdelningen sen resten vanliga kläder som tillåts att växa i, haha :D Resten av helgen tillbringades hos älsklingen. Bara mys och gjorde inget speciellt. De e härligt! Idag blir det skolan sen kuratorn, obligatoriskt att man ska gå till kuratorn om man är under 18 och väntar barn nu tydligen, jag hade inte valt de annars men jag är faktiskt väldigt glad att det var obligatoriskt för de känns skönt, hon är så positiv alltid. Känns alltid bättre när man går där i från även om man inte tyckte et kändes svårt innan man gick dit.

Men nu måste jag kila iväg till skolan igen i den här äckligt ruggiga kylan :S .. Men det snöar iallafall! :D Ytterst lite... men hoppet finns att man en endaste gång till i li   vet till kan få uppleva snö på julafton igen, även om den chansen oxå är ytterst ytters liten..

Kram och Puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards