TvåBlirTre

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Jacquline - 5 december 2009 21:12

Gud va snälla människor de finns! Jag som blivit totalt beroende av hallon och passionsfrukt den senaste månaden tänkte gå och handla de, sen när jag kom fram till kassan funkade inte mitt kort!! gick till bankomaten men det funkade inte där heller. Lilla Jacqulines värld rasar! Men jag går trots allt tillbaka och talar om att kortet inte funkade så hon i kassan kunde köpa tillbaka grejerna. När jag kommer ut ur affären igen ropar en kille i 35 års åldern efter mig och frågade om de inte funkade. Nej sa jag. Då erbjuder han sig att köpa det åt mig!

-Nej,nej,nej de behövs verkligen inte. det var inte så viktigt

- Jo men absolut det gör ingenting, ta pengar av mig nu!

- nej men.. jaja men det är bara en 20 som fattas (lögn)

Killen ger mig 150 spänn! :O Genomsnälla människa..

 

Well well nu sitter jag här ensam hemma med mina hallon. Massa Kärlek till hallon!<3 Och kärlek till givmilda människor ;)<3 mindre kärlek till att mitt kort slutat fungera lagom till jul :/ lite surt, men får hoppas att de är nått krångel med banken så att de funkar i morgon! Snart kommer iallafall Robin och Lina förbi med sin lilla söta Theodor, hade jag fått en dotter hade jag paxat den killen direkt ;) men nu är fallet inte så...

 

Kiss and hug!

Av Jacquline - 5 december 2009 18:37

En liten fundering om en kommentar jag fick från, en självklart anonym person som bland annat skrev något om att om att min kille kommer lämna mig längre fram i graviditeten när jag börjar bli "tjock" och istället gå till en smal, snygg och vältränad tjej.. jag har bara fått 1 ända kommentar som varit negativ om min unga ålder i samband med graviditeten, de är väldigt många som skriver glädjande och stärkande kommentarer. Vilket jag verkligen uppskattar och blir glad över ska ni veta. Tack till er!<3 Btw, nu till saken.. Även om inte jag råkat ut för så många såna kommentarer så vet jag ju ändå att det är väldigt många som säger att unga killar lämnar sina tjejer när de blir gravida och ja visst i början av graviditeten kan jag förstå det om tjejen kommer och säger "jag är gravid och jag tänker behålla barnet", killen har inget att säga till om. Men när man diskuterat fram beslutet och båda är med på de? Och dessutom som den här personen påstår att killen skulle lämna än när man är längre in i graviditeten? okej, ja magen är stor och man kanske inte är överdrivet sexig men den väcker ju känslor för fan! Han är pappa till barnet i magen, det är hans barn! som om inte det skulle väcka lika stora känslor hos en ung kille som hos en äldre? Man är inte hjärtlös bara för att man är under 25 vill jag meddela. Jag är inte kille så jag kan inte tala för hur de ställer sig till saker men jag kan ju iallafall säga hur jag känner. Sen jag blev gravid har jag fått mer ansvarskänslor för hur jag beter mig. Jag hade aldrig kunnat vara otrogen mot min kille förrut heller men nu när jag dessutom bär hans barn så kan jag ju säga att det finns inte på världskartan, ALDRIG att jag skulle göra nått sånt. Det samma borde gälla killar, jag vet att det är svårare för dem att förstå och få samma känslor för barnet i magen än vad mamman har, men ändå de borde betyda så pass mycket för dem oxå att dem kan stå ut med den där magen i 9 månader.  Vi snackar om ett kärleksförhållande inte ett KK-förhållande! Kärlek kan övervinna de mesta och man attraheras nog av den man älskar ändå de där månaderna! Sen ni som vill påstå allt sånt här har jag en liten fråga till, har ni själva barn eller väntat ett önskat barn? Om inte så har ni ingen aning om vilka otroliga känslor man bygger upp under tiden man har barnet i magen, det är totalt omöjligt att förstå om man inte varit med om det!

 

De vad var jag hade att säga, lite luddigt skrivet kanske men ni får så lov att förstå ;)

Puss på er goa människor :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards