TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Min fina lilla son ÄR sådan! Acceptera det!

Av Jacquline - 14 juni 2010 17:28

Nu är jag, för att inte för fina nånting, så in i helvetes jävla trött på ert förbannade tjat! Nu vet jag att 90% av alla som känner mig kommer att ta åt sig, men det struntar jag i, för jag tycker så här och står för det och ni tycker ju troligen motsattsen och står för det? Helt okej! Men nu ska jag förklara hur jag tänker!


"Men guud vilken bortskämd liten kille du är" "Nä men vad mamma skämmer bort dig" blablabla... Vi börjar med en fråga:

Hur gammal är den här lilla killen? Inte ens 2 månader, och så här har det låtit ända sedan han var 2 veckor gammal! Ni kan väl smaka på denna meningen "Vilken bortskämd liten 2 veckors bebis" någon minut och fråga er själva hur det egentligen låter... Jag vet inte vad ni kommer fram till men jag tycker det låter fullständigt rubbat.


Lowe är inte Bortskämd.

Lowe Är.


Innan jag fortsätter vill jag påminna om att det här är min åsikt och teori, det finns många teorier, men nu skriver jag som jag tycker och som om det vore vetenskapligt.


När man föds så är man inte ett tomt skal, man har ett innehåll och en personlighet redan från första minut, redan från magen till och med. Mycket byggs upp av föräldrarna, det gör det, men inte allt. Nu ska ni få tänka lite själv igen. Tänk på er själva och 5 personer som står er nära, hur många skillnader kan du komma på mellan er och hur sociala de olika personerna är, hur mycket fysisk närhet de olika personerna kräver för att må bra? Jag tror inte att alla personer ni tänker på är lika i dessa hänsenden.


Inte bebisar heller, om ett spädbarn skriker så vill den nånting, den skriker inte för att jävlas. Ett spädbarn har ingen mer än sin mamma och pappa (som den vet). Ett spädarn som du lämnar i tex babygymmet, sängen, vagnen vet inte att du kommer tillbaka om 2 minuter, den känner sig övergiven efter bara 5 sekunder. Vissa bebisar tycker det är skönt att vara lite för sig själva, vissa bebisar vill vara nära hela tiden (precis som vuxna). Skillnaden är att vuxna vet att du inte överger dem om du går på toa.


Jag låter inte min son ligga och skrika sig blå helt ensam i sängen, inte ens i 2 minuter, jag erkänner det! Lite gnäll är okej, men han gnäller inte, han gallskriker hysteriskt!

På BB låg alla andra så tyst och lugnt i sina små plastsängar medans mamman åt, Lowe har ALDRIG accepterat det, han låg i min famn när jag åt, nått annat gick inte, det kan BB-personal intyga. Var han bortskämd när han var 5 timmar gammal oxå? Skämde jag bort honom i magen?


Jag lever i den tron om att så små bebisar vi pratar om behöver det dem ber om. Dem vill inte, dem behöver! Barn går igenom olika faser, det kommer en dag då Lowe vill leka själv, det garanterar jag. Den dagen skriker han inte efter mig. Nu snackar vi självklart om spädbarn, INTE barn!


Jag känner igen mig själv i honom, jag tror inte att jag var sån när jag var såå liten som han är men när jag blev lite äldre. Klumpen jag fick i halsen när mamma skulle betala parkering och jag satt kvar i bilen. Larvigt kan man tycka men jösses vad jobbigt! Mamma fick inte ens gå på toa själv när jag var liten. Jag har alltid varit fruktansvärt rädd för att bli ensam kvar. Varför vet jag inte, jag Är väl sån.


Sen kan jag säga så här, när Lowe var 2 veckor åkte vi halmstad-stockholm-sundsvall och tillbaka. Han skrek! Jag går med vagnen var och varannan dag, han skriker! Jag försöker trösta honom men jag tar inte upp honom, det skär i hjärtat men jag kämpar.


Om ni trots detta tycker att jag skämmer bort honom så är det helt okej. Jag skämmer bort honom med kärlek och trygghet. Ett barn kan omöjligt få för mycket kärlek och trygghet från sina föräldrar. Det spelar ingen roll hur mycket kritik ni ger mig för det så kommer jag skämma bort honom med all min kärlek i hela hans liv. Jag är allergisk mot bortskämda ungar som ska ha en massa prylar hela tiden! Men kärlek ska dem ta mig fan ha, och det ska dem kräva utan att skämmas! Punkt!


Detta är min åsikt. Vad är din?

 
 
Ingen bild

Nathalie

14 juni 2010 18:46

Erkänn att du har mens, det är ända gången du tar ut din ilska på detta aggresiva sätt ;) Btw, DU har RÄTT gumman, du är världens bästa mamma, och jag menar det verkligen! Du låter Lowe gå före dig själv i ALLA lägen, det är så det ska va.

Min mamma sa att han var bortskämd när ni var här kom jag på xD Jag tror inte dem som säger det tänker längre än näsan räcker! Får be henne läsa det här haha :D

 
sanna

sanna

14 juni 2010 21:11

Man kan INTE skämma bort sitt barn för mycket med kärlek! Det går inte..
Leo har, mesta tiden av sitt liv, sovit bredvid mig/oss.
Då han behövt närhet + att det känts bäst.
Nu när han börjar bli "stor" så har han börjat sova mer i sin egen säng.
Men som sagt man kan ABSOLUT inte skämma bort sitt barn med för mycket kärlek!

http://leosmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Farmor

14 juni 2010 22:13

Nej du skämmer inte bort honom, du tillfredställer honom. Han får den bekräftelse som han behöver. Gråter han för att han behöver närhet ger du honom den, gråter han för att han är hungrig får han mat, gråter han för han är blöt byter du blöja, det är så det skall vara. Men vi ser hur trött du är, men tids nog får du vila den här tiden är övergående det vet jag ju. Barn so inte får bekräftelse i tidigt stadium blir oroliga och otrygga barn, du gör rätt bara du orkar.
Sköt om dig och knodden.

 
Elise

Elise

14 juni 2010 22:15

du skal være stolt over gutten din!:)

http://www.elisein.blogg.no

 
Mormor

Mormor

15 juni 2010 09:07

Du tänker så kloka tankar! Jag vet att han får den kärlek han så väl är förunnad! Snart har han kommit på att det finns annat att titta,- ta på och då får du mer tid för dig själv t.ex för sminkning mm. Du är bäst! Kramar från Timrå

http://tantgul60plus

 
Idaho

Idaho

15 juni 2010 20:18

Du har helt rätt! Ett barn ska ösas med kärlek, det mår de bra av. Däremot är prylar inget substitut till kärlek. That´s it. Du har helt rätt.

Ida

http://www.idaho.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mamma ;)

17 juni 2010 19:19

Barn SKA "skammas bort" d r ju darför vi vill ha er! Du r bast gumman!!! O ja, Du var likadan o Lowe kommer bli lika underbar som Du! Jag alskar Er!!!
(hmmmm, finns inga prickar pa a`na har :S )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards