TvåBlirTre

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Jacquline - 6 juni 2010 19:05

Nyss ätit glass och kollat på 16 and pregnant. Förundras över denna människa alltså! Det ska mycket till innan jag börjar gråta av tv-program men fy fan vad hemskt, kunde inte låta bli. Förstår inte för mitt liv hur man klarar av att adoptera bort sitt barn. Genomgå 9 månader och en förlossning, få upp sitt barn på bröstet och lära känna honom under hans 2 första levnadsdagar för att sedan se någon annan gå iväg med honom. HUR fixar man det? Jag hade inte gjort det, kan inte komma på något som skulle kännas värre. Asså när man ser sitt barn första gången och det bara ligger där helt hjälplöst på bröstet, det är ju nått speciellt, och har man inte kännt nått tidigare så lär man ju göra då!! Det som gjorde saken ännu hemskare var att det absolut inte var hennes egna beslut. Hennes mamma prackade på henne detta under hela graviditeten och talade om att det utan tvekan var helt omöjligt att behålla barnet och till slut efter MYCKET om och men så går hon med på det. Ingen ska pracka på någon det beslutet, uusch!! Det var inte hennes biologiska mamma heller utan en adoptivmamma, vilket betyder att hon troligen inte har en jävla aning om vad hon pratar om och vad hennes dotter går igenom, hur det är att genomgå en hel graviditet för att sen möta den man burit runt på så länge. Jag blir så arg!!! Inte nog med det så sitter hon helt oberörd och säger "nu behöver jag inte oroa mig längre, nu är alla problem lösta" när hennes dotter mår skit. Om hon är utrustad med minsta lilla empati så har problemen bara börjat.


Usch vad ilsk jag blev.. trots att här är hundfritt och allt!

Av Jacquline - 6 juni 2010 17:44

Jahapp kom nyss hem från att ha varit och kollat på alla fina människor på balen :) Och nu ska jag.. jag vet inte :) Kolla bloggar, kolla på tv, äta glass, dricka te.. Denna kvällen ska nog gå den oxå på nått vis!


Lugnt och skönt och harmoniskt är här oxå, utan hund!!! Micks bror och hans tjej tog med den, om jag fattat det rätt så ska dem köpa den. Hundvalp och bebis är på tok för mycket jobb. Jag kommer krasha rätt in i väggen annars. Man vaknar på morgonen med hopp och glatt humör, sen ser man en skällande hund som glatt kissat ner golvet tuggad sönder ett kollegieblock..sen minns ingen längre hoppet och det glada humöret.. Det låter som jag hatar hundar, det gör jag inte :) det är bara för mycket just nu!


Ne nu blir det glass, Puss!

  


Av Jacquline - 6 juni 2010 11:25

Sitter här med en slagen hjälte i famnen som tydligen drömmer om massa roligheter för han ligger och ler hela tiden hehe :). Vi ska snart iväg och kolla på pappas studentbal i alla fall :) Jag börjar känna mig som en sån där tvättäkta småbarnsförälder nu asså, nu när man har kommit in i sina rutiner och allt inte är så stressit längre. Lowe vaknar halv 6 varje morgon, och då är han klarvaken så det finns inte mycket mer att gör än att gå upp och underhålla gossen. Efter att han ätit frukost då vill säga ;) Sen när klockan är typ 9 så sover han igen och man är grymt uttråkad, så det är väl då man ska ta barnvagnen som alla andra mammor och springa runt i den ännu så stängda och döda staden till att sedan klockan 10 står och köar utanför kafféerna som runt 11 är totalt invaderade av mysmammor och bebisskrik :) Dock tillåter inte min ekonomi att fika varje morgon, därför firar vi med en Marabou Polka choklad istället! Kärlek!!!<3


I går var iallafall jag och prinsen ute med barnvagenen hela dagen, nöjd prins, med napp i mun! På kvällen åkte jag, Lowe, Mick och 2 kompisar till honom till stranden och grillade lite. Kom hem runt 22 och satt oss i soffan och åt glass sen var Mick tvungen att åka eftersom han skulle iväg tidigt idag och bilen är pajj så då gick Lowe och jag och la oss och slockna innom 2 sekunder :)  


Nu ska jag passa på att gå och sminka mig lite när han ändå ligger och drömmer sött :) Puss Puss!


Bilder från igår

    

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards