TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Vår framtid...

Av Jacquline - 14 juni 2010 10:42

Jag har suttit hemma i 2 dagar och har inte lyckats skriva ett enda inlägg, kasst av mig! Grejjen är den att jag har så dålig fantasi och att sitta här och skriva om vilken tid jag gick upp och när jag gick och satt i sladden till tv:n för att kolla på "efter tio med malous bokklubb" och ge min söta lilla älskling mat, för att sedan äta nån macka själv och hälla i mig antal liter te, vilken tid Lowe bajsar och vilken färg och konsistens det hade idag för att sedan åter igen sätta mig i soffan för att kolla på Tyra Banks talkshow och igen ge min fantastiska son mat. Blir där i mellan massa med lek och studs med prinsen, som har börjat le på riktigt! Så sött så man smälter hihi <3 Gladast är han på morgonen när man killar honom på magen :) Jaja tillbaka till dagen, byter ett 10-tal blöjjor till och surfar runt på diverse sidor och bloggar för att slutligen dra ur sladden ur tv:n, på grund av den enorma elkostnaden som den lilla röda lampan på tv:n orsakar när den står på stand by ;) Kryper ner under mitt stooora gosiga täcke med mina 2 älsklingar och snusar sött till klockan 4 då min mini älskling gnäller lite för att åter somna till klockan är 6.


Det var en kort sumering av hur de dagar då jag inte bloggar kan se ut eftersom jag anser mig säjlv som ypperligt ointressant.


En tjej från skolan tyckte jag skulle skriva om mina framtidsplaner, bra idé men då är ju mitt problem... vilken av alla mina herrans framtidsplaner ska jag välja, det är ju inte så att jag har en, eller två, eller inte tre för den delen heller? Åh andra sidan vet jag inte om dem är värda att kallas plan med tanke på min enorma planering som ligger bakom(ingen). Vid närmare eftertanke var nog framtidsdrömmar det ordet jag sökte, och det var ju inte det hon sa.. I ärlighetens namn så är jag ursel på att planera, jag är bättre på att drömma. Jag tar dagen som den kommer och hittils har det löst sig, jag är dock medveten om att det handlar om tur och inte alls har med min berömda skicklighet att göra. Därför har jag börjat planera mer, eftersom jag inte längre bara har mig själv att tänka på utan jag har en alldeles bedårande och underbar liten son som är värd det bästa som finns. När man är ute efter det bästa som finns så kan man inte hoppas på turen. Man måste använda sin berömda skicklighet och börja planera :) Min plan räcker inte så himla långt, inte så långt så jag når mitt mål, men med skicklighet och tur så ska ni se att jag kommer dit! Nu antar jag att ni sitter här och läser och undrar vilket århundrande som drömmaren ska komma till saken och tala om vad alla hennes planer, och mål och drömmar och all skit hon snackar om är. Typ nu, tänkte jag! ;)


Min plan A är att jag ska njuta av ledigheten och Lowes första år till att börja med, mitt första år på gymnasiet avklarade jag i princip, det är idrotten och engelskan som jag missade och dem ska jag läsa upp nästa år. Utöver detta, som sagt njuta och ta vara på min sons första tid i livet. Efter jul och nyår försöka hitta nått skitjobb, vad som helst bara det innebär lite extra klirr i blöjjkassan :) Augusti 2011 börjar jag 2an, för er som slutfört mellanstadiematten så kan ni ju reda ut detta men för er andra så kan jag tala om att det innebär att jag tar studenten 2013 istället för 2012. Japp japp! Sen ska jag jobba, och eftersom jag inte har någon yrkesförberedande utbildning såå lär det få bli vad jag får. Men studera vidare direkt blir det inte för jag vill INTE bo här, och jag SKA inte bo här, eller ja.. VI SKA INTE. Jag vill bo utanför stan i ett hus med trädgård så mina barn kan springa runt och leka själva, inte bli avgasförgiftade osv osv.. Jag vill inte ens bo här så länge, men för att inte börja sväva ut på gränsen mellan plan- och dröm såå ja.. I vilket fall som helst så ska vi inte bo just precis här så länge, det kommer jag inte tillåta mig själv att göra, sen lär det ju bli nått mellanting, det blir ju nog tyvärr inte hus och trädgård innom de närmsta 2 åren, men nått annat mysigt utanför stan kanske? Ojojoj nu börjar jag flamsa utanför mina riktlinjer, hur mycket planering la bakom detta då? Ingen, bara min TANKE! och den är fullt rimlig, faktikt :)


Och nu är det med all sannorlikhet någon som tänker.. syskon till Lowe då? för det verkar alla ha i huvudet. Men då är det så här att antingen får jag rucka på en plan eller en dröm och det får tiden avgöra. I mina drömmar finns det syskon till honom med inte allt för många år i mellan, men i samma dröm finns en massa annat som inte hinns med att uppfyllas om det går så få år och då är ju frågan vad som prioriteras?


Jaa min plan räcker så långt att jag tar studenten och tar det jobb jag får. Så småning om ska jag studera vidare, till vad? Vet inte, jag vill jobba med människor och psykologi.. Inte psykolog, men det finns ju en hel djungel..


Det var det, en ärlig förklaring av framtiden, när man läser unga mammors bloggar så låter allt så fluffigt och rosa och gosigt. Bebisen och livet med bebisen är fluffigt rosa och gosigt men runt omkring, levnadsstandarden utöver det är inte lika fluffig, den är faktiskt inte det! Sen är det ju så att alla utdragna drömmar är värt det, allt är värt det och allt kan man tänka sig att offra för att få uppleva sin gosiga och underbara bebis, utan tvekan så är han det bästa som hänt mig. Jag älskar honom mer än något annat och jag ska göra allt som står i min makt för att han ska få det bästa <3


Drömmar är till för att uppfyllas!

 

 

 

  

 
 
Mormor

Mormor

14 juni 2010 14:04

Man ska nog alltid ha drömmar, planeringar och ev. projekt på gång! Det underlättar vardagen. Krama om Lowe och spinn på drömmar om framtiden!

http://tantgul60plus

 
Marlene, HBG-Girl

Marlene, HBG-Girl

14 juni 2010 14:05

Vilket mysigt inlägg :) Jag har också det problemet (dock har jag ingen gosig bebis att umgås med :P) jag har hamnat i en bloggtorka, visst jag skriver på men det känns lite meningslöst men men det släpper nog snart. Hoppas att allt är bra med dig (och med lilla Lowe med) sköt om dig :)

Kram

http://hbg-girl.bloggplatsen.se

 
Idaho

Idaho

14 juni 2010 14:24

Festligt skrivet =)

Ha det bra!

Ida

http://www.idaho.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards