TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Svar på frågestund 2

Av Jacquline - 2 juni 2010 14:50

Ni är förlovad... Men vet ni verkligen att ni vill leva med varnadra? I så fall, när ska ni gifta er?

Jag hade ju aldrig valt att skaffa barn med någon som jag inte vill leva hela mitt liv med, så ja självklart vill jag dela mitt liv med Mick. Men hmm giftemål…inget vi har några planer för inom den närmsta tiden. kommer väl dit också, men de dröjer nog ;)

 

Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?

Har aldrig läst.

 

vad brukar ni göra om dagarna? och hur känns det nu efteråt?

Ja du, det frågar jag mig själv också ganska ofta :P Vad gör jag? Dagarna bara springer iväg och ändå gör jag ingenting. Mick jobbar ju för de mesta så jag är hemma själv med Lowe. Men det händer inte så speciellt mycket, går en promenad, går på stan, träffar nån kompis eller hälsar på Lowes mormor är väl heller inte allt för ovanligt J Eller så är vi helt enkelt bara hemma. Lowe vägrar oftast att ligga ensam så blir att man sitter eller bär runt på honom mest hela tiden, så blir inte så mycket tid över till nått ”vettigt”. Massa kassa gamla tv-serier o grejer ;)


Det känns fantastiskt, 9 månader av väntan är över, kan som sagt vara kämpigt vissa dagar när Lowe inte är allt för nöjd med livet men så är det och det är utan tvekan värt det, han är ju absolut det underbaraste som finns J<3 Han har bara varit hos oss en månad men ändå känns det som jag haft honom hela livet.

 

Vad är det roligaste & det jobbigaste med att vara mamma ?

Jag skulle hellre vilja säga mysigt än roligt, han är bara 1 månad och man går mest runt och vaggar honom, sjunger visor och ammar. Det är det mysigaste som finns, men det är kanske inte så roligt. Det är fantastiskt att se hur han utvecklas, man kan se skillnad från dag till dag hur han helt plötslig upptäcker att han har armar och ben och sen att man kan använda dem! Helt otroligt att man har skapat denna söta lilla varelse, går inte att sluta faschineras!


Jobbigast är att se honom helt otröstbar och hur maktlös man känner sig, det tar på krafterna. Sen är det såklart lite jobbigt att inte kunna planera som tidigare, att inte kunna laga mat eller duscha när man vill.

 

Hur märkte du att du var gravid? Och visste du direkt att du skulle behålla honom?

Jag mådde jättedåligt i ett par dagar och mensen var sen. Jag var helt 100 på att jag inte var gravid eftersom jag tog p-spruta men en kompis till mig tjatade om att jag måste ta ett graviditetstest, vilket jag gjorde mest bara för att överbevisa det för henne… Men där smög sig trots allt fram ett plus.. och ett till… och ett till. Sen gav jag med mig och erkände att hon hade rätt ^^


Jag visste inte direkt att jag skulle behålla honom, även om jag verkligen ville. Funderade fram och tillbaka en miljon gånger på vad det fanns för möjligheter ifall jag skulle behålla honom (Idag inser jag att de möjligheterna jag såg då var allt annat än realistiska ;) men vi fann ju en väg ändå).

Har du märkt skillnad från dina kompisar, har de dragit sig undan eller har de stannat kvar?

Än så länge finns dem kvar där och är precis som vanligt, dem personer som jag umgåtts mycket med. De där ”ytliga bekantskaperna” är ju borta men det bryr jag mig inte speciellt mycket om.

 

Har du kontakt med några andra unga mammor? :)

Ja, jag går på ung mamma grupp varannan vecka, sen har jag en kompis sedan innan som har en son på 9 månader.

 

Varför får vi aldrig se bilder på far och son, är det slut?

Hmm blev lite fundersam när jag såg denna frågan så jag fick kolla igenom lite, hade faktiskt bara lagt ut en bild på dem tillsammans förutom den jag lade ut för nåre dagar sen. Men där emot står det något om honom i var och vart annat inlägg, att han köpt hund, att han och Lowe ligger och sover i soffan, att jag är ensam för att han jobbar. Så bilder har det vart dåligt med (har ingen förklaring till det) men det står ju om honom :) så nej det är inte slut.

 

Var det svårt att berätta för era föräldrar?
Och isåfall vems föräldrat var svårast att berätta för och varför?

Jag tyckte det var jättejobbigt att berätta för mina föräldrar, jag fick en känsla av att Mick inte tyckte alls det var lika jobbigt att berätta för sina, men det vet jag inte. Varför kan jag inte svara på, det är väl hur man är som person. Jag vill alltid vara alla till lags och att folk ska vara nöjda med mig. Och med rädsla för att inte göra alla nöjda och glada så.

 

Hur går det ekonomiskt?

Det funkar, vi har det inte gott ställt men det går ihop. Men nu är sista månaden det kommer vara så här knapert i alla fall. Mick tar studenten och får fast jobb sen har jag min föräldrarpenning som iof inte är mycket att hänga i granen (180 kr om dagen).

 

Har du någon gång under graviditeten tvekat på om det verkligen är värt att förlora sin "ungdom"?

Ja, i början var det mycket tankar om allting så det gjorde jag faktiskt, fanns perioder under de allra första veckorna som jag var riktigt tveksam på om jag verkligen valt rätt beslut och nästan ångrade mig. Men de tankarna försvann snabbt efter ultraljud och när jag började kunna känna rörelserna. Och nu tvekar jag inte en sekund på att det är värt det. Visst jag är medveten om att jag hade kunnat uppleva detta senare i livet och även kunnat uppleva min ”ungdom”. Men jag är fortfarande ungdom och jag upplever den, dock på ett annat sätt och jag kunde inte blivit lyckligare.

 

Är det jobbigt att vara en tonårsmamma ?

Det ända jag kan tycka vara jobbigt ibland är saker som vilken mamma som helst, oavsett ålder kan tycka är jobbigt, så nej det skulle jag nog inte vilja påstå faktiskt. Än, kanske man borde tillägga? Har bara varit mamma i lite mer än 1 månad, så jag har väl mycket till att vara med om.

 
 
*****

*****

3 juni 2010 11:29

hej fin blogg!:):):)
läs min:)

http://endastrobyns.devote.se

 
tessan

tessan

3 juni 2010 12:55

söt blogg =) och vilken fin unge :)

http://fredricsflicka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards