TvåBlirTre

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Jacquline - 10 juli 2010 17:37

Barn är olika, folk verkar ha otroligt svårt att förstå det. Och vanligast är väl att föräldrarna känner sina barn bäst?


Var på Eurostop med Lowe idag och han var så övertrött och skrek hela vägen dit, men det är så sjukt varmt så jag orkar inte gå med honom i sele, plus att det blir ännu varmare för honom då. Men när jag kom fram tog jag upp honom i selen. Han var gnällig ändå, som sagt trött så jag satt mig och ammade. Han slocknade direkt och sov så hårt att man kunde lägga ner honom i vagnen. Toppen tänkte jag och gick in på H&M, tog hissen upp.. Wooohps ! En liiiten kant man måste köra över för att komma in till hissen. Uuuääääääääääääää! Blåskrik! När vi kommer upp tar jag på mig selen och tar upp Lowe, innan jag sätter ner honom tänkte jag lugna honom.


Upp kommer en tjej med barnvagn med en son som var precis lika gammal som Lowe.

Tjejen: Aaaw, det är kanske varmt för honom

Jag: Det är det säkert. Men jag tror han är övertrött

T: Lägg honom i vagnen

J: Han avskyr vagnen

T: Min oxå

(Hennes son ligger klarvaken och bara tittar jätte nöjt)

J: Okej....

T: Ja de är sant, lägg ner honom i vagnen, han måste lära sig.

(Ja varför inte lära honom inne på H&M, jättebra! Inte stressande alls faktiskt!).

Jag lägger ner honom för att få sluttjatat på henne. UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

T: Nämen ojdå..... har han ingen skallra att hålla i.

J: Han har inte börjat intressera sig för sånt än.

T: Okej, kan han vara hungrig?

(ett STORT plus i kanten för att hon frågade och inte konstaterade!)

J: Nej han åt för 5 minuter sen.

Tjejen ger upp och går. Jag tar upp min stackare o sätter honom i selen. Det blev tyst. Han gå 10 steg så sov han som en stock. De där hade vart fixat på 2 minuter om inte hon kom och talade om för mig vad jag skulle göra... suck... Jag möter henne igen...

T: Åh sover han nu. Gud så söööt!

J: hehe ja, tack

T: Du kan lägga ner honom i vagnen nu!

(Kan jag? Ska jag krångla ur honom ur selen och lägga honom i vagnen utan att han vaknar? Hmmmmmm nääääe, inte Lowe inte!)

J: Näe jag bär honom, får lägga ner honom när vi är ute.

T: Okej hehe. Hej då!


"Du kan lägga ner honom nu" Asså va?? Vad vet hon om det?  NEJ det kan jag inte smärtfritt göra. 10 000 till dig om du lyckas.. Folk som har småbarn borde väl åtminstone veta att man känner dem bäst själva? Fast ja, de var väl välmening... Tack..


Fast JAG skulle aldrig få för mig att gå fram till en mamma som tröstar sitt barn i famnen och tala om för henne att hon ska lägga henne/honom i vagnen. Knäppgök :D

Av Jacquline - 10 juli 2010 10:32

ååh härligare morgon var längesen man hade!! Fick sova till 10 och då vaknade jag inte av skrik utan av mig själv och det första man möts av när man öppnar ögon är en liten skrutt som ligger och kollar in mig väldigt noga med världens största leende på läpparna. Smälter man eller smälter man?? Sen när man tar upp honom så tar han sats så allt rinner som flod ur blöjan över hela mig, mys. Men igår åt jag min sista anibiotika så får hoppas att hans mage blir normal ni igen! Men vakningsskedet var i alla fall underbart hehe!


Igår var vi hos min mormor och hennes karl igen eftersom dem åkte tillbaka till Sundsvall i morse. Lowe var inge vidare glader så hade lite ångest för att gå hem eftersom han gallskrek och jag hade inte vagnen med mig, bara bärsele. Men han blev hur nöjd som helst direkt och hela vägen hem. Tar 45 minuter att gå så det är ju en liten bit. Bärselen var ju årets bästa köp i alla fall!! Underlättar så himla mycket!


Nu ska jag ta och äta frukost och busa med min fis-prins :)<3

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards