TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Man kan inte jämnföra barn!!

Av Jacquline - 10 juli 2010 17:37

Barn är olika, folk verkar ha otroligt svårt att förstå det. Och vanligast är väl att föräldrarna känner sina barn bäst?


Var på Eurostop med Lowe idag och han var så övertrött och skrek hela vägen dit, men det är så sjukt varmt så jag orkar inte gå med honom i sele, plus att det blir ännu varmare för honom då. Men när jag kom fram tog jag upp honom i selen. Han var gnällig ändå, som sagt trött så jag satt mig och ammade. Han slocknade direkt och sov så hårt att man kunde lägga ner honom i vagnen. Toppen tänkte jag och gick in på H&M, tog hissen upp.. Wooohps ! En liiiten kant man måste köra över för att komma in till hissen. Uuuääääääääääääää! Blåskrik! När vi kommer upp tar jag på mig selen och tar upp Lowe, innan jag sätter ner honom tänkte jag lugna honom.


Upp kommer en tjej med barnvagn med en son som var precis lika gammal som Lowe.

Tjejen: Aaaw, det är kanske varmt för honom

Jag: Det är det säkert. Men jag tror han är övertrött

T: Lägg honom i vagnen

J: Han avskyr vagnen

T: Min oxå

(Hennes son ligger klarvaken och bara tittar jätte nöjt)

J: Okej....

T: Ja de är sant, lägg ner honom i vagnen, han måste lära sig.

(Ja varför inte lära honom inne på H&M, jättebra! Inte stressande alls faktiskt!).

Jag lägger ner honom för att få sluttjatat på henne. UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

T: Nämen ojdå..... har han ingen skallra att hålla i.

J: Han har inte börjat intressera sig för sånt än.

T: Okej, kan han vara hungrig?

(ett STORT plus i kanten för att hon frågade och inte konstaterade!)

J: Nej han åt för 5 minuter sen.

Tjejen ger upp och går. Jag tar upp min stackare o sätter honom i selen. Det blev tyst. Han gå 10 steg så sov han som en stock. De där hade vart fixat på 2 minuter om inte hon kom och talade om för mig vad jag skulle göra... suck... Jag möter henne igen...

T: Åh sover han nu. Gud så söööt!

J: hehe ja, tack

T: Du kan lägga ner honom i vagnen nu!

(Kan jag? Ska jag krångla ur honom ur selen och lägga honom i vagnen utan att han vaknar? Hmmmmmm nääääe, inte Lowe inte!)

J: Näe jag bär honom, får lägga ner honom när vi är ute.

T: Okej hehe. Hej då!


"Du kan lägga ner honom nu" Asså va?? Vad vet hon om det?  NEJ det kan jag inte smärtfritt göra. 10 000 till dig om du lyckas.. Folk som har småbarn borde väl åtminstone veta att man känner dem bäst själva? Fast ja, de var väl välmening... Tack..


Fast JAG skulle aldrig få för mig att gå fram till en mamma som tröstar sitt barn i famnen och tala om för henne att hon ska lägga henne/honom i vagnen. Knäppgök :D

 
 
Natalie & Bella

Natalie & Bella

10 juli 2010 21:58

Ha ha jadu, besserwissrar finns det gott om! Men hon var ju nånting i häsväg, att man ens orkar stå och tjaffsa?!

http://rackartussenochjag.blogg.se

 
Ewe

Ewe

11 juli 2010 17:22

Skulle aldrig ens gå fram till en människa och säga hur man ska göra för att få sitt barn tyst eller lugnt! - är det du eller hon som känner ditt barn? :O

http://www.ewelinas.bloggagratis.se

 
petra

petra

15 juli 2010 19:18

folk som lägger sig i!! urk! du känner ju förhoppningsvis ditt barn bäst!

http://livetmedeije.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Tidigare år

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards