TvåBlirTre

Alla inlägg under januari 2010

Av Jacquline - 11 januari 2010 17:45

Hejsan folket :D Kom nyss hem från skola och stan. Skön dag, tillbaka till verkligheten.  Egentligen borde man ha en sån där vecka en gång i månaden som man jobbar heltid så man kan va lite tacksam över att bara sitta på en stol hela dagen och lyssna på en lärare haha :P Började med psykologi idag oxå, då blir jacquline glad :) Anledningen till att jag valde den linjen jag valde är ju för att jag vill läsa psykologi. Jaja imorgon får jag försöka få tag på min mentor så vi kan bestämma nått slags möte för lite närmare planering hur jag ska göra i April. Han blir antadligen skitsur, första gången jag sa det tyckte han att jag skulle fortsätta som vanligt för de hade en annan elev han haft gjort. Men det är absolut inget alternativ alls för mig, av två andledningar. För de första som jag sagt tidigare, att ta igen ett år i skolan är möjligt men att ta igen mitt barns första år kan bli liite svårt. Och för det andra ska man orka, jag går inte i skolan bara för att ta mig igenom den, jag vill göra det bra också och så mycket energi tror jag inte att jag kommer ha så jag kan va mamma till ett spädbarn samtidigt som jag vill få höga betyg i skolan. Nej, jag kommer att göra som jag tänkt mig, ta ledigt 1 år. Visst de funkar säkert att gå i skolan om man bara gör det man måste, men jag med mina skyhöga krav på mig själv skulle de aldrig gå för, jag vill alltid göra allting bättre trots att jag gjort så bra jag kunnat. En perfekt mamma, en perfekt elev, en perfekt flickvän, en perfekt dotter, en perfekt vän.. de är tyvärr svårt att lösa.. 


Men nu ska jag ta och lägga mig i ett hett bad och äta hallon :) Puss på er!

Av Jacquline - 10 januari 2010 10:19

Morron morron! En betydligt gladare Jacquline så här på morgonkvisten haha :P Tack för det, jag hatar att vara sur. Idag är sista jobbdagen iallafall, enligt detta schemat iallafall, skönt! Ljumskarna är dock ännu värre idag, plus att svanken värker, förhoppningsvis lättar det lite när kroppen har vaknat.. eller så blir det ännu värre.. De blir spännande att se ;D


Ne nu ska jag inte sitta här och vara mer osocial, ska krypa ner under täcket ett stund till och mysa med älsklingen, var bara tvungen att gå upp för att magen skrek efter mat :P


Puss & ha det fint!

Av Jacquline - 10 januari 2010 01:29

Mitt huvud har gnagt sig fast på ett irritationsmoment som gör det omöjligt att sova eftersom min hjärna kokar över av ilska och aggression. Känner för att ta en tallrik och kasta ut genom fönstret och hoppas på att den träffar någon människa som förtjänar det... Jag har nyss upptäckt en sida hos mig själv som känns ganska främmande. Jag är fullt medveten om att min aggression är duktigt överdriven. Well skriver en liten snutt här istället i hopp om att komma på nått annat som är mer värt att lägga energi på :P Jobbat idag igen, inte alls kul, vart lika lättirirriterad hela dan. Kom och tänka på alla dessa föräldrar och barn, och hur de beter sig. De finns så himla många föräldrar som bara klagar på sina barn, de ända de påpekar är när de gör något fel, när de gör rätt säger de ingenting. Tro fan att barnen gör fel. Barn vill ha uppmärksamhet och reaktioner och ända gången de får någon reaktion från föräldrarna är när de gör fel. Uppmuntra dem när de gör rätt istället, alla människor tycker om att få uppskattning. Får man ingen uppskattning är det inte direkt någon idee att kämpa heller. Det är självklart att man ska visa sina barn att det inte är okej att göra vissa saker men berömmen är minst lika viktig. Jaa.. nu var det ju inte ett nytt irritationsmoment jag ville printa in i huvudet men ändå :P Jaja har bland allt annat elende drabbats av nån fruktansvärd smärta i ljumskarn, kan knappt gå, stapplar mest fram som om jag skitit ner.. Foglossning vill alla påstå. men jag vet inte mer än att det gör ont och att jag ser fjantig ut.


Nu ska jag iallafall ta och sova bort min ilska igen. Ni får ursäkta mitt neggativa inlägg, upptäckte när jag läste igenom att det var inte mycket jag var nöjd med. Men det är inte så illa som det låter, jag är ju inte mer än människa så jag gör som alla andra, klagar på det som är dåligt och glömmer det som är bra ;) Ne men jag har iallafall en liten knodd i magen som gör 10 kullebyttor i sekunden, de är mysigt :)

God natt och dröm sött alla nattugglor! :D

Av Jacquline - 9 januari 2010 13:38

Hejsan! Sitter här, kom nyss hem från Mick och ska snart dra iväg och jobba. jag har absolut ingen lust alls med det idag. Skulle hellre vart kvar hos älsklingen och firat födelsedag :) Men men, som sagt jobb är nödvändigt. Fast jag kan ju nästan säga att jag ser fram emot att skolan börjar igen, varit sånt flängande fram och tillbaka senaste veckan. vill komma tillbaka till vardagsrytmen igen. Lär väl bli några tuffa månader framöver nu kan jag tänka mig eftersom jag ska "trycka ihop" denna sista terminen på 3 månader. Men det löser jag, 3 månader tufft jobb sen kommer jag vara ledig i nästan 1,5 år. Dessutom har det här lovet mest känts som om man läser en bok med fruktansvärt långt och värdelöst kapitel haha :P jag vill att tiden ska gå frammåt, bjuda på nått nytt.. vill ha min lilla bebis nu! För övrigt så har sammandragningarna minskat nu iallafall, känns skönt. Pratade med en barnmorska, fick mest rådet att jag skulle ta det lugnt och stressa ner om jag var stressad. Kan mycket väl tänka mig att det beror på stress.  Mycket jobb, mycke måsten (lägenhet och allt annat fix som börjar dra ihop sig), antadligen lite omedvetet stressad över skolan också.


Men nu måste jag gå och fixa mig inför jobbet, kan inte gå dit och se ut som ett troll som nytt vaknat upp ur en årslång sömn.

Puss & Hej

Av Jacquline - 8 januari 2010 02:02

Hej på er, blir ett litet mitt-i.natten-inlägg :) Var hos Mick igår och sen jobbagt heela dagen, usch jobbig dag idag. Magen bråkar med mig :/ Får massa sammandragningar hela tiden med väldigt korta mellanrum, känns lite obehagligt.. men det är inga smärtor eller nått annat så får väl anta att det "ska va så". Sammandragningar är ju inge faligt men så ofta, och så regelbunda 15 veckor innan beräknad förlossning? hmm jaja, får se om jag kollar upp det lite närmare imorgon kanske.. Imorgon beger det sig troligen till Mick igen hoppas jag, han fyller år på Lördag och jag jobbar både Lördag och Söndag. Inte alls kul :/ men sånt är läget, är väl bara att ta och acceptera det helt enkelt.


Ne nu ska jag försöka ta och göra som den största delen av Sveriges befolkning gör klockan halv 3 på natten..sova! :D


Natti natti puss från Mig :)

Av Jacquline - 7 januari 2010 01:45

Bebisen

Den här veckan är din bebis c:a 21,5 cm lång från huvud till stjärt och väger omkring 750 gram.

Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossninen.

Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.

Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna.

Du

Din livmoder kan du enkelt känna 4-5 cm ovanför din navel. Eftersom din växande livmoder trycker allt mer på buken så kan du få bristningar i huden på magen. Din ökande vikt kan också fresta på din kropp vid det här laget, något som ger sig till känna genom ryggvärk, problem med blåsan, värkande fötter och utmattning medan du utför dina dagliga rutiner.

Ökande blodflöde i slemhinnor och ökande blodtryck kan också göra att du upplever rinnande näsa och oftare får näsblod.

Det kan vara dags att börja ta reda på vilka föräldrautbildningar som erbjuds i ditt område. Många sjukhus erbjuder profylaxkurser och det finns till exempel vattengympa som kan hjälpa din kropp att förbereda sig inför förlossningen.
Det kan hända att du upplever en stickande smärta i sidan då och då. Detta är sannolikt helt enkelt musklerna i livmodern som töjs ut, så det finns ingen anledning att få panik. Om smärtan är ihållande och svår bör du dock konsultera din läkare eller barnmorska.


  

Av Jacquline - 6 januari 2010 11:19

God Morgon folket! Eller morgon och morgon, somliga hade kanske kallat de lunch.. Well well, ledig idag, ska förhoppningsvis till Mick i eftermiddag. Hoppas på de, saknar massor..<3 Igår blev det jobb och barnmorskan, allt såg kanon ut :) Gått upp 6 kilo sammanlagt, se vad man har åstakommit!  precis lagom enligt henne, nästan. Hade inte skadat med ett par kilo till tydligen.. Och sen tjata hon om järntabletter, inte för att värdet var så lågt men det börjar dala så jag får väl ta tag i den biten helt enkelt ^^ Och lill prinsen var som vanligt hur livlig som helst och förde ett himla liv när hon skulle kolla hjärtat som förövrigt också lät jättebra, i och med att han var så aktiv så skiftade det väldigt, mellan 120 och 153 s/m! Låter som en stor skillnad tycker jag men jag förlitar mig till proffsen ;) Men nu måste jag springa ner i tvättstugan och hämta tvätten innan surtanterna invärderar min lägenhet och skäller ut mig för att det ligger tvätt i torktummlaren. Det vill man inte vara med om!


Kram och Puss :)

Av Jacquline - 4 januari 2010 19:50

Sitter och kollar på Dagens man haha, typiskt ett sånt kasst program som jag fastnar för. Gjort mig

skål med massa gott, haha ser de inte underbart ut? :D HALLON!! blodapelsin och vindruvor, namnam! när man väl äter det förstår jag inte varför jag sitter och trycker i mig massa godis, 100 gånger godare med hallon och blodapelsin :P


Nehe, nu ska och min hickande lilla prins gå och lägga oss och kolla på film, A love song for Bobby long, jag fattar inte hur jag lyckats glömma den filmen. Jag har sätt den typ 5 gånger och jag tröttnar aldrig, jag fullständigt älskar den filmen!! Vet inte varför men den är så mysig och äkta och fin :) Med massa budskap. Handlar om en tjej i 20 årsåldern vars mamma dör, hon kollar då upp nått hus som tillhör mamman och där bor 2 alkoholiserade svin till män men hon har ingenstans att ta vägen så hon får bo där med dem. Tillslut upptäcker hon att en av männen är hennes pappa som hon aldrig haft kontakt med. Sen tänker jag inte säga mer om det är någon som kommer se den ^^  


Puss och God natt på er gott folk!






Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards