TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Flicka eller Pojke?

Av Jacquline - 4 januari 2010 14:23

Hej på er! Härlig och slapp dag idag, blir nog bara hemma och tar de lugnt. Har kollat upp lite med försäkringskassan idag om bostadsbidrag och grejer, glädjande besked!! Här har vi suttit och letat lägenheter för en billig peng så får man veta att en lägenhet för 2000 mer än vi hade tänkt oss kostar i princip lika mycket eftersom bostadsbidraget blir högre. Där blev hjärtat ännu lite lättare :) Halmstad är onödigt dyrt och bo i jag förstår verkligen inte varför, som jag alltid sagt, staden lider av nått slags storstadskomplex..

Var nåra veckor sen ni fick en magbild nu så här kommer lite uppdatering, växer stadigt haha :D.. ska till barnmorskan i morgon så får se lite mer ingående om allt ser lika bra ut som förra gången. Det känns väldigt bra iallafall. Får lita på min kvinnliga istinkt ^^ Jag har fått massa såna där funderingar, tänk om det är en flicka. Absolut inget negativt med det, det spelar mig ingen roll, huvudsaken är att det är en frisk liten knodd som kommer. Men va himla chockad man kommer bli om det visar sig att det är en flicka, man ställer ju in hjärnan totalt på att det är en liten pojke. Jag var ju på mitt rutin ultraljud ganska tidigt, vecka 16+1 eller nått sånt och då ville dem påstå att det var en pojke och visade men sen har jag läst att det bara är typ 60 % säkert med ultraljud innan vecka 20. De som ser ut som en snopp kan lika gärna vara klitoris eftersom allt är så outväcklat då. Äääsch jag vet inte, alla som gissat har gissat på pojke och jag trodde det var en pojke ända sen jag fick plusset så varför tänka så himla mycket. :P Någon läsare här med erfarenhet kanske? Har ni kollat könet på era barn, var de isåfall rätt/fel? :P  


Nu ska jag sluta fundera och ta och mätta min mage :) Puss Puss

 
 
Ingen bild

sanna

4 januari 2010 21:45

Från första dagen jag fick veta att jag var gravid sa mina instinkter att det var en pojke. Ultraljudet i vecka 18+4 så såg både vi och sköterskan att det var en pojke :) Så från den dagen hette han redan Leo :) Och när han föddes så var det ju en pojke!
Alla i min föräldragrupp hade kollat könet, tio stycken.. och alla hade fått rätt :)

 
Ingen bild

Molly

9 januari 2010 17:51

Jag själv har ingen erfarenhet om det eftersom min kula knappt börjat visa sig än, men människor runt omkring som har fått barn säger att detta stämmer. Är det en pojke som ligger i magen får man en stor kula frammåt, men med en flicka i magen blir man lixom tjock mer runt om :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards