TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Adoption

Av Jacquline - 16 april 2010 11:08

Så Arkå fixat, de kunde hämta mopeden åt mig, fick dock inte prata med han jag ville utan var någon 15 årig liten parvel som stammade fram svaren, så fick inte så mycket ut av det men men, pappa skulle åka in och bestämma tid. Usch, bort med den bara :)


Aja, tänkte ta tag i en kommentar jag fick för ett tag sen angående detta inlägget. Hon undrade hur jag såg på adoption i och med att jag skrev magen föder mamman, osv..


Tanken var faktiskt att jag skulle ta upp det men inlägget blev så himla långt iallafall så jag skippade det. Och antadligen kommer ni inte att få något vettigt svar på vad jag tycker om det heller för jag tycker frågan är grymt svår. För mig personligen känns det konstigt, jag tror att jag hade haft svårt att få ett barn i mina händer och känna att det är mitt. Men alla har nog inte det, och kanske inte jag heller, jag vet inte. I och med att processen innan man får barnet är så pass lång så den lätt skulle kunna jämnföras med en graviditet så vet jag inte hur man aggerar. Det är ju inte den där biologisa anknytningen med barnet växandes i magen men kanske gör väntan ändå att man knyter an på nått konstigt sätt. Dessutom så är det många som adopterar som inte kan få barn och har en oerhört stark längtan efter barn. Jag är ganska säker på att man kan älska ett adopterat barn precis som sitt eget, processen går bara till på ett annat sätt.


Där emot tycker jag det känns så skumt att betala så stora summor för ett barn. Köpa ett barn.. Det känns fel, fast å andra sidan har jag inget bättre förslag att komma med. Det kan inte vara gratis för då hade det antadligen missbrukats och man ska inte få pengar för det heller som man får i sverige för att vara fosterföräldrar, det är bara ännu sjukare och missbrukas nått kopiöst. Blir så arg! Finns så sjuukt många som tar hand om barn endast för att de får STORA summor pengar för detta, som tar hand om barn för att kunna försörja sig. Det är inte riktigt det som är meningen :/ Dessutom är många av dessa barn utsatta sedan tidigare och behöver folk omkring som verkligen bryr sig, inte folk som tjänar pengar på dem. Riktigt tragiskt är detta. Tycker förutsättningarna skulle var de samma som om man hade ett eget barn, alltså endast barnbidrag. Äsch, som sagt, ni kommer inte få något konkret svar på vad jag tycker, för jag har ingen bestämd åsikt. Bara lite tankar. Adoptionen har nog bästa lösningen trots allt, barnen måste ju tas om hand när inte de biologiska föräldrarna klarar av det och de hamnar i de flesta fall hos väldigt bra och kärleksfulla föräldrar. Där emot frågorna om fosterbarn borde genomgå en drastisk förändring!

  

  

 
 
Stefan

Stefan

16 april 2010 12:20

Hej!

Babyvärlden.se skriver Ronja Malmbo hur det var att bli med barn när hon var 13 år.

Kommentera och länka gärna till din blogg på:

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Jag-blev-med-barn-nar-jag-var-13/

http://www.babyvarlden.se

 
Ewe

Ewe

16 april 2010 12:52

Min klasskompis sa en klok sak till mig: varför ska man föda fler barn när det finns så många som inte har någon förälder. - Det tycker jag var mycket klokt sagt!

Dcok kan jag tycka att det är allt för mycket pengar som ligger bakom adoption och så vidare.. Samma sak vid konst befrukning och provrörsbarn! Varför ska det vara så dyrt för dem som inte har möjligheten att kunna skapa egena barn (natruligt) Mycket tråkigt!

http://www.ewelinas.bloggagratis.se

 
Josefin 19 år med bebis i magen

Josefin 19 år med bebis i magen

17 april 2010 12:47

Snart är han här, hur känns det att vara så nära nu ? =)

http://mammaspriins.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards