TvåBlirTre

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Jacquline - 1 april 2010 08:38

Bebisen

Din bebis är nu c:a 34 cm från huvud till stjärt och omkring 48 cm från topp till tå och väger runt 2.7 kg. Bebisens ansikte har blivit rundare och ser nu mjukt och knubbigt ut. Bebisens huvud är fast men inte hårt, eftersom det behöver vara något formbart för att kunna passera ut genom ditt bäcken. Trycket på bebisens huvud kan göra att det ser tillplattat eller toppigt ut direkt efter förlossningen, men det kommer att gradvis försvinna och gå tillbaka till normalt.


Du har nu så mycket fostervatten som du kommer att ha och bebisen rör sig inte lika mycket som den gjort tidigare. Detta kan verka oroande men så länge du kan känna den röra någon eller några gånger sig varje dag så finns det ingen orsak till oro.

Av Jacquline - 1 april 2010 08:21

Morron morron! Flytt idag dårå :) Jag har turen att ha en tid på mödravården mitt i allt ihop så jag slipper, hade inte varit till någon nytta ändå så det spelar ingen roll. Men att bara stå där utan att hjälpa till och känna sig ivägen är ju nästan bara ännu jobbigare så jag ska ha måååånga frågor till min barnmorska idag ;) Ni anar inte hur många frågor som kan dyka upp i skallen på två veckor..


På tal om flytt så var det en tjej som frågade igår om jag flyttar hemifrån eller om jag bara flyttar från ett ställe till ett annat. Jag flyttar hemifrån, tillsammans med Mick :P


Nähä ni nu ska jag gå och tejpa ihop de sista lådorna och ställa ut dem så det förhoppningsvis underlättar lite för dem stackarna som ska bära all dynga :)  Puss Puss!

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards