TvåBlirTre

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Svar på frågestund 1

Av Jacquline - 31 maj 2010 09:42

Jag delar upp frågestunden i två delar för det är typ fyra A4 långt haha :) Blir lite repetition för er som har läst min blogg länge, men ni får helt enkelt låta bli att läsa svaren på de frågorna!


Vad kan man köpa den fracken till bebisen och vad kostar den ?

Den kostar 320 kronor och finns på Babyshop, här.


 hur känns det att vara mamma ledig & inte vara i skolan ? ska du börja plugga sen igen?

Jag hinner inte riktigt känna efter hur det känns, dagarna är fullspäckade och bara flyger iväg. Men det är mysigt att gå hemma med lilla Lowe, sen saknar jag skolan lite ibland i alla fall.

Jag ska fortsätta skolan. 1an blev jag i princip klar med, det är en halv engelskakurs och en halv idrottskurs som jag inte hann klart med och dem ska jag slutföra till hösten. Sen börjar jag 2an ett å senare än jag egentligen skulle göra.. så ser planen ut i alla fall.

 

Hur är reaktionen från omvärlden? Eftersom du är så ung :)

Precis som jag sa under graviditeten tycker jag det är fortfarande. Jag tycker inte att jag får några speciella reaktioner. Men jag vet inte, jag skrev ett inlägg innan Lowe föddes om just det här med unga mammor och hur vida vi ser negativa reaktioner. Har ni inte läst det så finns det här .

I alla fall är det många som påpekar att de tycker jag är stark som tar ett sånt beslut så ung. Alltså skulle jag vilja påstå att reaktionerna är rätt positiva :)

 

Eftersom du är så ung, hur reagerade omvärlden på att du va gravid?

Samma som föregående svar där :)

 

Va det planerat eller bara något som råkade att hända?

Det var inte planerat. Jag tog p-spruta. Men han är fortfarande det bästa som hänt mig och ångrar absolut inte att vi tog de beslutet att behålla honom. Vi hade pratat om att vi vill ha barn snart vilket gjorde att det absolut kändes helfel att ta bort ett liv när man inom närmsta åren planerar att skapa ett nytt.

 

Kan ni se vem han är lik redan nu?

Njae det är svårt. Näsan har han tveklöst fått från mig men annars vet jag inte. Micks mamma tycker han är lik Mick, men sen så har jag en halvbror som fick en son 4 dagar innan oss och på de kort jag har sett så är dem kopior av varandra!!

 

Hur känns det att magen är borta? :)

Gudomligt skönt att på nått sätt ha sin kropp för sig själv igen, även om det är mysigt med mage. Saknar sparkarna lite ibland bara ;)

 

Om en 15 åring hade kommit till dig o sagt att hon ville bli gravid. Skulle du uppmuntra henne eller avråda till det isåfall?

Jag skulle aldrig uppmuntra en så ung till att skaffa barn. Jag tycker inte man ska planera barn utan eget boende, utbildning och fast inkomst. Där emot om hon hade varit gravid och tvekade mellan abort och att behålla så hade jag varken avrådit eller uppmuntrat, helt och hållet hennes beslut och det ska ingen lägga sig i. Man får ihop det om man har viljan men det är inte lätt.

 

Hur känns det för pappan?

Jag tycker inte om att svara för någon annan men jag kan väl skriva det han sa senast igår kväll, ”jag ångrar aldrig att jag skaffade barn, det är det mest underbara som finns. De är kämpigt ibland men det är absolut värt det!” :)<3

 

Vill du ha fler barn, och när?

Jag vill ha fler barn men jag vill slutföra min gymnasieutbildning först och där efter jobba i minst 1 år så jag kan få en vettig mammapeng. Så inte vet ja, om 4-5 år kanske. Det är svårt att säga, jag fick barn för 1 månad sedan, jag har inte riktigt kommit in i dem tankebanorna än :) Vill i alla fall ha 1 eller KANSKE 2 till.

 

när vill du skaffa barn igen?

Ja samma som föregående svar då :)


Vad säger familjerna?

Dem tycker det kul och hjälper mer än gärna till om det behövs.. och om det inte behövs för den delen oxå ;D Känns otroligt bra att det blev så! Det är väldigt betydelsefullt.

 
 
DONKEN

DONKEN

31 maj 2010 16:41

ooow, beebis! :D

http://donkens.blogg.se

 
Ingen bild

elaine

1 juni 2010 07:48

Fin blogg och fin liten kille du har. Ta vara på din tid med Love, den kommer att gå väldigt fort.
Lycka till med allt! /Elaine

 
Anastasia

Anastasia

2 juni 2010 09:52

Härlig dag!

http://annathestasia.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacquline - 6 augusti 2010 23:23

Framöver så kommer jag att skriva på http://mammatilllowe.blogg.se istället, hoppas ni fortsätter att läsa!!! :D<3 ...

Av Jacquline - 29 juli 2010 19:46

Jaha då rinner tårarna igen.... men det får bli så här nu, jag orkar inte kämpa mer, tyvärr. Det är väl ingen hemlighet och i morgon vet alla ändå. Jag och Lowe kommer flytta till pappa tills de att jag och Lowe hittar en egen lägenhet. Självklart ho...

Av Jacquline - 29 juli 2010 10:55

Oh vilken kreativ morgon :) Gick upp klockan 8 efter att ha legat och snackat med min lilla prins i sängen någon timma. Insåg att det inte fanns nått att äta till frukost så tänkte baka scones. Insåg att det varken fanns mjölk eller smör så sprang bo...

Av Jacquline - 28 juli 2010 20:38

Så nu har min duktiga prins blivit vaccinerad, han fick till ett litet tjut men sen blev han tyst när jag tog upp honom. Jag ville dock inte se så jag gick där i från, började ju nästan gråta av att gå in i rummet haha, jag är lite larvig men sprutor...

Av Jacquline - 28 juli 2010 10:37

Hej igen!! Jag och Lowe har varit hos pappa några dagar, där av min kassa uppdatering. Har inte mått nå vidare bra så har inte haft någon ork. Idag ska iallafall Lowe till BVC och få sin 3 månadersvaccin, usch hoppas att han inte blir allt för f...

Presentation


Skriver om mitt liv som 17 årig mamma till Lowe. En liten prins född 29 April 2010.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Dagens länkar

Dagens Länkar

bubbelroom

Kategorier

Arkiv

RSS

Sidor

Sök i bloggen

Bloglovin

Bli mamma

Lnk Juice


Ovido - Quiz & Flashcards